Avatar billede qualon Nybegynder
06. december 2003 - 20:36 Der er 7 kommentarer

Url indtastning

Hej... Min hjemmeside bygger på at man kun ser: ?page=sidenavn oppe i url... Men man kan jo altid bare taste det som filen hedder.. SÅ jeg kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at lave en slags kode sådan man ikke kan taste andre sider end: index.php?page=sidenavn i url...
Avatar billede exp Juniormester
06. december 2003 - 21:23 #1
du tester i filen om querystring'en indeholder http://www.domæne.dk/index.php?page=

Gør der ikke det, så viderestiller du vha. header('location:')
Avatar billede qualon Nybegynder
06. december 2003 - 21:24 #2
så lave det i hver fil?

Men hvis jeg skulle hvordan skulle det så se ud?
Avatar billede exp Juniormester
06. december 2003 - 21:29 #3
Du tester på querystring'en:

$query_string = $_SERVER['QUERY_STRING'];

kører den igennem en regular expression

//reg.exp der tester efter, om "http://www.domæne.dk/index.php?page=" er i $query_string

Hvis ja:
Load side

Hvis nej:
header('location: http://www.domæne.dk/index.php?page=sidenavn');
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2003 - 21:29 #4
Du kan lave en .htaccess, som siger, at kun filen index.php må vises.
Avatar billede qualon Nybegynder
06. december 2003 - 21:30 #5
hvordan skulle den se ud?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 13:12 #6
Noget i stil med

<Files *>
  Order Deny,Allow
  Deny from All
</Files>

<Files index.php>
  Allow from All
</Files>
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 13:13 #7
Den del efter ?-tegnet er det smartere at kontrollere inde fra index.php