Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktionalitet i Menu - 2 ting på en gang

Jeg har lavet en menu i javascript, hvor jeg ønsker at 2 ting skal ske samtidigt. Se menuen her:
www.fashionpolice.dk/frames.html

Det er meningen at når man klikker på en overskrift, f.eks. \"Menu 1\" åbnes en undermenu samtidigt med at en html fil åbnes i højre ramme.

Jeg har ingen anelse om hvordan man kan gøre det, håber I kan hjælpe.

P.S. Se også spørgsmål 43658 om fejl i Netscape
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. januar 2001 - 11:45 #1
I din menu lader du meupinkterne kalde nogen javascript funktioner ( menu1(), menu2(), menu3() ).

de enkelte funktioner kan du så skrive så den gør hvadsomhelst javascript kan gøre.
fx:

function menu1() {
  parent.frames.main.location=\"main_filnamv.html\";
  parent.frames.menu.location=\"menu_filnavn.html\";
};

hvis du har kalde dine rammer \"menu\" og \"main\" skulle den routine loade 2 rammer med de nævnte filer

mvh JakobA
Avatar billede dudal Nybegynder
15. januar 2001 - 11:51 #2
Generelt kan du udføre flere javascript actions ved at kalde funktionerne adskilt af ;

<a href=\"java script:dothis();dothat();\">Klik her</a>

Mvh
Jesper
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:53 #3
tak skal du have JakobA!! Det var meget hurtigt!
Hvis du også kan svar på spørgsmål 43658 om en Netscape fejl på samme menu, venter der yderligere 100 point til dig!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. januar 2001 - 16:36 #4
Tak for points. Det var grumme mange for så lidt. ???
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 20:19 #5
til jakoba: Nogle gange kan man da være heldigt!!!
Jeg føler mig da bestemt ikke snødt!!

til jesper (dudal): tak for din kommentar - men kan man da bruge det hvis man skal have resultaterne i 2 forskellige frames - er det ikke sådan at \"a href\" kun kan have en target ???