Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Netscape - Not defined

Jeg har lavet en menu i Javascript, der desværre ikke virker i Netscape.

Du kan se menuen her:
www.fashionpolice.dk/frames.html

Når jeg klikker på et af menupunkt 3, får jeg følgende fejl:
submenu3 not defined

Jeg forstår, at det må være noget med at definere nogle startværdier, men kender desværre ikke syntaksen... håber I kan hjælpe.

Jeg sender html-kilden som kommentar til spørgsmålet.
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:31 #1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML><HEAD><TITLE>Navigation</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<META content=FrontPage.Editor.Document name=ProgId>
<META content=\"Microsoft FrontPage 4.0\" name=GENERATOR>
<STYLE>
H2 {
    BORDER-RIGHT: medium none; BORDER-TOP: medium none; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 9pt; MARGIN: 3px 0px 1px; BORDER-LEFT: medium none; COLOR: black; BORDER-BOTTOM: #0000cc 1pt solid; FONT-FAMILY: Arial
}
A:link {
    COLOR: #000000; TEXT-DECORATION: none
}
A:visited {
    COLOR: #000000; TEXT-DECORATION: none
}
A:active {
    COLOR: #0000cc; TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
    COLOR: #0000cc; TEXT-DECORATION: none
}
LI {
    FONT-WEIGHT: normal; FONT-SIZE: 8pt; LIST-STYLE-IMAGE: url(images/list.gif); FONT-FAMILY: \"Arial\"
}
LI.luk
{
    FONT-SIZE: 8pt;
    TEXT-ALIGN: right;
    FONT-WEIGHT: bolder;
    COLOR: #333333;
    LIST-STYLE-TYPE: none
}
</STYLE>

<SCRIPT>
function menu1() {
if (submenu1.style.display==\"none\" || submenu1.style.display==\"\") {
    submenu1.style.visibility=\"visible\";
    submenu1.style.display=\"block\";
} else {
    submenu1.style.visibility=\"hidden\";
    submenu1.style.display=\"none\";
}
function menu2() {
if (submenu2.style.display==\"none\" || submenu2.style.display==\"\") {
    submenu2.style.visibility=\"visible\";
    submenu2.style.display=\"block\";
} else {
    submenu2.style.visibility=\"hidden\";
    submenu2.style.display=\"none\";
}
function menu3() {
if (submenu3.style.display==\"none\" || submenu3.style.display==\"\") {
    submenu3.style.visibility=\"visible\";
    submenu3.style.display=\"block\";
} else {
    submenu3.style.visibility=\"hidden\";
    submenu3.style.display=\"none\";
}
</SCRIPT>
<base target=\"txt\">
</HEAD>
<BODY text=#000000 vLink=#0000cc aLink=#0000ff link=#0000cc bgColor=#cccccc>&nbsp;
<TABLE>
  <TBODY>
  <TR>
    <TD width=145>
    <a name=\"top\"></a>
      <H2><A id=menu1 target=_self href=\"java script:menu1();\">Menu1</A></H2>
      <UL id=submenu1 style=\"DISPLAY: none\">
        <LI><A href=\"test1.html\">Item 1</A>
        <LI><A href=\"test2.html\">Item 2</A>
        <LI><A href=\"test3.html\">Item 3</A>
        <LI><A href=\"test4.html\">Item 4</A>
        <li class=\"Luk\"><A target=_self href=\"file.html\">X</A>
        </UL>
      <H2><A id=menu2 target=_self href=\"java script:menu2();\">Menu2</A></H2>
      <UL id=submenu2 style=\"DISPLAY: none\">
        <LI><A href=\"test1.html\">Item 1</A>
        <LI><A href=\"test2.html\">Item 2</A>
        <LI><A href=\"test3.html\">Item 3</A>
        <LI><A href=\"test4.html\">Item 4</A>
        <li class=\"Luk\"><A target=_self href=\"file.html\">X</A>
      </Ul>
      <H2><A id=menu3 target=_self href=\"java script:menu3();\">Menu3</A></H2>
      <UL id=submenu3 style=\"DISPLAY: none\">
        <LI><A href=\"test1.html\">Item 1</A>
        <LI><A href=\"test2.html\">Item 2</A>
        <LI><A href=\"test3.html\">Item 3</A>
        <LI><A href=\"test4.html\">Item 4</A>
        <li class=\"Luk\"><A target=_self href=\"file.html\">X</A>
        </UL>
        <H2><A href=\"menu.html\">Menu</A></H2>
</TD></TR></TBODY></TABLE></BODY></HTML>
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:39 #2
P.S. Jeg har oprettet et andet spørgsmål om udvidet funktionalitet af samme menu - 250 point
Se spørgsmål 43661
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 11:59 #3
Spørgsmål 43661 er blevet besvaret
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2001 - 15:57 #4
<ole>
NS og IE har forskellige DOM\'s - ja, alene IE er kommet med 4-5 stykker siden Version 4.0 (document Object Model = Beskrivelsen af en HTML-side og den måde, hvorpå man kalder sidens elementer). Dem skal du først og fremmest have styr på. Det kan du få her:
  http://dansteinman.com/dynduo/
Den kode, du skriver, er ren IE-kode :)
/mvh
</bole>
Avatar billede wieser Nybegynder
15. januar 2001 - 20:34 #5
til olebole

Tak for et meget nyttigt link - jeg har ledt og ledt efter så klar en tekst (du får mindst 50 point for linket)

Jeg vil se, om jeg kan hitte ud af det i morgen på arbejde (hvor jeg har Netscape installeret)

Jeg tror jeg har fundet løsningen her:
http://www.dansteinman.com/dynduo/en/showhide.html
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2001 - 09:56 #6
;))
...og husk så lige, at NS6 vil have det på denne måde:

document.getElementById(\"DitLagsId\").style.visibility = \"visible\";

/mvh