Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 19:12 Der er 18 kommentarer

Min skærm går standby

Nu har jeg installeret Redhat 9.0 som det skulle gøres, går jeg da ud fra.... men så når jeg starter computeren, og vælger at den skal åbne linux, så står den og loader lidt, hvis i ikke ved hvad jeg mener, er det der hvor der står [ O.K ] ude til højre. Men så når den er færdig der, ser der ikke mere, jeg ser ikke mer på skærmen, skærmen går simpelthen i standby !
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 19:34 #1
Og den kommer ikke tilbag ehvis du trykker på shift eller skubber til musen ?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 19:47 #2
nej der sker intet !
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 19:50 #3
Skal den starte i text/console eller i grafisk/X mode ?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 19:52 #4
kan jeg have sat en for stor skærm opløsning under installationen?
det er en 14" skærm, men den køre 1024*768 uden prob. i winXP, men det kan jo være at jeg skal vælge 800*600 til den!
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 19:53 #5
grafiskx er nok rarest for mig, jeg er noob endnu ! :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 19:56 #6
Det kunne være opløsningen. Eller det kunne være driveren.
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 19:57 #7
til skærmen, hvis det er opløsningen, skal jeg så reinstalle linux?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:00 #8
Nej.

Jeg mener at du kan få den til at starte op i text mode, logge ind og ændre konfigurationen.

Men jeg har aldrig prøvet.

Du har ikke en anden PC du kan telnette/sshe fra ?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 20:01 #9
tjo... jeg har en anden skærm jeg kan sætte den til ! jeg kender som sagt ikke så meget til det, så jeg ved ikke hvordan man logger ind i tekst mode og andære konfigurationen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:06 #10
Ikke en anden skærm - en anden PC hvor du kunne logge ind via netværk.

Sæt endelig ikke den anden skærm til.
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 20:07 #11
hmmm jeg er ikke sikker på hvordan man lavet det netværk der, da jeg har netværk igennem en switch, det bliver ikke brugt til internt netværk men som adgang for flere computeren til nettet. hvorfor må jeg ikke sætte en anden skræm til? det nemmeste er vel bare at installe forfra ik?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:22 #12
Der går historier om at en forkert driver/opsætning kan brænde en skærm af.

Jeg har aldrig troet på det.

Men ingen grund til at din skærm skal bevise jeg tager fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:23 #13
Jge tror at du skal satse på at angive tsrat i text mode ved opstart.

Jeg prøver at finde noget doc.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:26 #14
Bruger du grub eller lilo som bootloader ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2003 - 20:32 #15
Avatar billede corner_dk Nybegynder
06. december 2003 - 12:05 #16
jeg kan ikke huske hvadfor en bootloader jeg bruger. men hvordan går jeg ind i text mode?
Avatar billede corner_dk Nybegynder
06. december 2003 - 12:05 #17
aaah, det står i linket ! :)
Avatar billede petan Nybegynder
08. december 2003 - 13:35 #18
Prøv at instille de vertikale og horisontale frekvenser - det virkede for mig da jeg havde samme problem med Mandrake.