Avatar billede rasworx Nybegynder
05. december 2003 - 17:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Streaming hakker

Jeg har en hjemmeside - www.ryorleans.dk - hvor jeg kører streaming musik. Jeg har dog fået af vide af andre, at musikken hakker, stopper, starter og kører ujævnt. Jeg har ikke selv problemet, men er der en måde at sikre sig så godt som muligt, så alle kan køre musikken uden problemer? Hvad kan jeg ændre for at løse problemet?
Avatar billede lyden Nybegynder
05. december 2003 - 18:07 #1
1. du kan komprimere musikken yderligere til en lavere bitrate, så dem med "langsomme" forbindelser oxo kan følge med.
2. du kan lade dine "gæster" downloade din musik først.

Lyden///
Avatar billede rasworx Nybegynder
07. december 2003 - 12:52 #2
Hvis jeg ændrer bitraten i export settings i Flash - er det så ok, eller skal jeg ind og ændre i selve lydfilerne?
Avatar billede lyden Nybegynder
07. december 2003 - 15:12 #3
Du kunne godt gøre begge dele, men det tvivler jeg på er nødvendigt ! start med at ændre bitraten i Publish Settings !

(Iøvrigt en fed side!)

Lyden
Avatar billede rasworx Nybegynder
07. december 2003 - 23:13 #4
Tak skal du have :) Kan du høre, at der er noget galt?
Jeg gør, som du siger og vender tilbage ...
Avatar billede rasworx Nybegynder
07. december 2003 - 23:34 #5
Hej igen Lyden ...
Nu har jeg eksperimenteret lidt og for at gøre noget ekstremt, har jeg sat den til 8 kbps i audio stream. Det burde jo lyde elendigt, men jeg kan ikke registrere nogen forskel i lydkvaliteten (???)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
07. december 2003 - 23:39 #6
Ja - lækker side. Må jeg spørge hvordan du har lavet portrætterne under [Galleri]

(P.s. Har ingen prob. med at høre musikken ADSL 256/256)
Avatar billede lyden Nybegynder
08. december 2003 - 10:05 #7
Nej....jeg kan ingen problemer høre, men jeg sidder oxo på en 2mbit linie ;o)

8 kbps, ehhh...... det var lavt ! det SKAL kunne høres.

Hvor ligger dine mp3'er ? I selve swf eller bliver de streamet direkte fra serveren ! hvis ikke de ligger i swf'en hjælper det ikke at ændre på komprimeringen under Publish settings, så skal du bruge et andet prg.
Avatar billede rasworx Nybegynder
08. december 2003 - 10:59 #8
Skarvenneverdies - tak for det ... Portrætterne er tegnet i Photoshop med en Wacom plade.
Avatar billede rasworx Nybegynder
08. december 2003 - 11:02 #9
Lyden - mp3'erne ligger direkte på serveren. Så skal jeg altså ind og ændre dem i et lydprogram? Det gør jeg så ... og det er bare kbps, som jeg skal sætte lidt ned? Er der en gængs kbps værdi man kan bruge, så man er sikker på, at 56K-folkene kan være med?
Avatar billede lyden Nybegynder
08. december 2003 - 12:37 #10
Jeg går ikke selv under 128, men du kan sagtens gå længere ned 96/80/64 - jeg ved ikke hvordan dine mp3'er er komprimeret nu !

Start stille & roligt - nøjes med en mp3 & lad dine 56k kammersjukker prøve det af !

Det kunne måske oxo være en god ide med to versioner af samme nr. feks. High & low.

Komprimerer du alt for lavt , mister du måske oxo mig som lytter ;o) det er ikke alle der lytter på computerens indbyggede højtalerpå nettet, hvor det er meget svært at høre forskel på noget somhelst (overdrivelse fremm......du ve')

Lyden
Avatar billede lyden Nybegynder
08. december 2003 - 12:44 #11
Jeg sidder & lytter lige nu - på et et par studie monitorere - de lyder godt komprimeret dem der ligger der nu !
Avatar billede lyden Nybegynder
08. december 2003 - 12:52 #12
Jeg har lyttet igennem & synes det er lidt synd for musikken, du burde lægge dem i to versioner hvis du vil ramme alle ! - i feks. 56/64 & 192/160 noget i den stil - prøv dig frem !

MacVHLyden
Avatar billede rasworx Nybegynder
08. december 2003 - 13:30 #13
Ok, Lyden ... Det vil jeg gøre! Jeg takker mange gange - lægger du et svar?
Avatar billede lyden Nybegynder
08. december 2003 - 13:39 #14
jo.....da ;o) - send en mail når du er færdig !
Avatar billede rasworx Nybegynder
08. december 2003 - 13:41 #15
Jeps - det gør jeg! :)