Avatar billede speakfreak Nybegynder
05. december 2003 - 17:03 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

PC Fryser

Ja, overskriften siger vel sig selv. Min computer fryser bare uden vidre - uden fejlmeddelelser eller noget. Jeg har tjekket den for bots, men har cleanet den, det er desværre ikke lykkdes mig at nå virus scan, da den fryser inden den er færdig.

Jeg mener ikke dt kan være en hardware fejl - da jeg ikke rigtig har rodet ved den på det sidste. En beskadet cpu kan selvfølgelig foreudsage dette problem, men det er ½ år siden den blev monteret, så det skulle helst ikek være det (håber jeg)

Ja jeg har haft installeret software for det sidste, f.eks nortons firewall, som vidst er den nyeste.

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 17:43 #1
Har du prøvet med en repair?
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 17:43 #2
1:  Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd. Husk at din bios skal stå til at være cd-rom som first bootdevice. (For at komme ind i BIOS, skal man typisk trykke på Del-tasten under opstart af PC'en    eller se evt. i manualen til dit bundkort)
Inde i Bios går du til  "Advanced Setup Page".  Der sætter du 1'st Boot Device til CDROM
Tryk F10 for at gemme indstillinger, Y/N  ( tryk Y tasten for ja) (N tasten for nej)
Når det hele er overstået sættes 1'st Boot Device tilbage til det oprindelige.

Kan du ikke boote på din cdrom, eller vil du ikke pille inde i bios, kan du hente bootdisketter til xp (6 stk.)  (se link her)
Sæt din WindowsXP - CD i CD-Rom-drevet og tænd for din PC. Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast.
For at starte windows installationen så trykker du enter og så kører det hele derfra.

2:  Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:  Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:  Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:  Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev, og om du vil slette det (L = formatering)
eller om du vil lave en Repair (R)

6:  Og hvis du har valgt R = Repair vil du se at den laver en helt ny installation, men det dejlige er bare, at du ikke mister dine data
og at du beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt, men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:  PS: husk at have din CD-Key klar, da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte
det hele op igen, og her tænkes på netværk og tastatur + div.

8:  Hvis du har valgt L = Formatering, vil du nu se at, den går i gang med at formatere dit drev og bagefter starter den op med at lave
en helt ny installation, hvor alt det gamle på harddisken bliver slettet.

9:  Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af WindowsXP .

10: Når Formatteringen/Installeringen/Reparationen er fuldført skal man lige huske at sætte BIOS'en tilbage igen.

PS:  Når installationen er færdiggjort vil punktet "winxp setup" pr. automatik blive ændret til "Microsoft XP home/Pro"
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 17:43 #3
Husk at hente alle update bagefter
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
05. december 2003 - 18:11 #4
Jeg har haft samme problem. Det viste sig at være en defekt strømforsyning. Men det kan være stort set alt.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
05. december 2003 - 21:36 #5
ird - du kan selvfølgelig ikke vide hvor stor min erfaring er for PC... det var godtnok en detaljeret gennemgang, men ellers tak for det. Jeg vil nok prøve at gøre som du skrev med en repair - desværre tror jeg nok ikke problemet ligger der,da det er sket inden for 2 dage og jeg har ikke lavet det store... Men håber rigtig meget at du har ret!
Avatar billede ird Praktikant
08. december 2003 - 15:03 #6
Fik du svar nok opretter?
Avatar billede speakfreak Nybegynder
08. december 2003 - 17:16 #7
Mærkeligt nok virker den nu (har ikke kørt en repair) - men havde nok noget at gøre med noget spyware som alligevel lå på pcen... det krævede åbenbart lige en genstart.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
08. december 2003 - 17:16 #8
½-½
Avatar billede speakfreak Nybegynder
08. december 2003 - 20:39 #9
Jeg har nu lavet en repair (det skete igen) men den har ikke fundet min skærm, selvom jeg har installeret nvidias detonator driver.
Avatar billede ird Praktikant
09. december 2003 - 11:51 #10
du har jo ligesom lukket tråden
Avatar billede speakfreak Nybegynder
09. december 2003 - 14:05 #11
Det var også fordi installationen havde slettet vias AGP driver - skulle bare installere den igen, så var det oppe. Men ved ikke om den repair er en hjælp, det må jeg finde ud af med tiden.