Avatar billede qwinzy Nybegynder
05. december 2003 - 16:37 Der er 2 kommentarer

java eller html kode

Jeg leder efter en html eller java kode der kan skrive en tekst der køre i det øverste på af web vinduet

Jeg ved at den findes for jeg har haft den men glemte at gemme den.....

Qwinzy
Avatar billede eds Nybegynder
05. december 2003 - 16:39 #1
<html>

<head>
<title>No title</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function namosw_init_scrolltext()
{
  list = new Array();
  for (var i = 0, top = 0; i < namosw_init_scrolltext.arguments.length; i += 2) {
    obj = eval('document.'+namosw_init_scrolltext.arguments[i]);
    if (obj == null) continue;
    list[top++] = obj;
    for (str = '', j = 0; j < namosw_init_scrolltext.arguments[i+1]; j++)
      str += ' ';
    str += obj.value;
    obj.value = str;
  }
  if (top > 0) {
    document.namosw_scrolltext_list = list;
    setTimeout('namosw_scrolltext()', 100);
  }

function namosw_scrolltext()
{
  for (i = 0; i < document.namosw_scrolltext_list.length; i++) {
    obj  = document.namosw_scrolltext_list[i];
    str  = obj.value.substring(1, obj.value.length);
    str  += obj.value.substring(0, 1);
    obj.value = str;
  }
  setTimeout('namosw_scrolltext()', 100);
}

// -->
</script>
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red" OnLoad="namosw_init_scrolltext('form1.scrolltext1', 50)">
<form name="form1">
    <p><input type="text" name="scrolltext1" value="Skriv din tekst her" size="40" style="color:black; background-color:white; border-color:white;"></p>
</form>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
05. december 2003 - 17:59 #2
Måske denne, som olebole har lavet og jeg har bygget lidt videre på:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Marquee</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="olebole,roenving">
<style type="text/css">
.scroller {
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 130px;
    font-weight: bold;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    white-space: nowrap;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var marqNum,marqDelay,marqScrllAmnt,marq,marqCont,d=document;
function gE(id){return (d.all)?d.all[id]:d.getElementById(id)}
function pI(str){return parseInt(str)}

marqNum = 0;
var marqTxt = ["Hos Fiktiv Auto A/S f\345r du store fordele som erhvervsbilist!","Kr\346v surfing med S\370rens portal!"];
marqDelay = 1;
marqScrllAmnt = 1;

function scrollMarq() {
    if (pI(marq.style.left)+marq.offsetWidth < 0) {
        marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
        marqNum = (marqNum+1)%marqTxt.length;
        marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    }
    marq.style.left = pI(marq.style.left) - marqScrllAmnt + "px";
}
function startMarq() {
    gE("myMarquee").innerHTML = '<div class="scroller"></div>';
    marqCont = (d.all)? gE("myMarquee").children[0] : gE("myMarquee").childNodes[0];;
    marqCont.style.width = "100%";
    marqCont.innerHTML = '<span style="position:relative;"></span>';
    marq = (d.all)? marqCont.children[0] : marqCont.childNodes[0];
    marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
    marqCont.style.height = marq.offsetHeight + "px";
    setInterval("scrollMarq()", marqDelay);
}
window.onload = startMarq;
</script>
</head>
<body>

<!-- MARQUEE START -->
<div id="myMarquee" style="position:relative"></div>
<!-- MARQUEE END -->

</body>
</html>