Avatar billede gylling Juniormester
05. december 2003 - 14:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Registre hvis et record er blevet ændret i en tabel

Er der nogen der har en løsning på et lille problem. Jeg har en tabel som man via en frm. indtaster oplysninger i. Man kan også rette de oplysninger man har indtast, hvordan kan jeg registre når der er blevet ængret i oplysninger?
05. december 2003 - 14:44 #1
På formularen har du en række hændelser (kig i egenskabsarket)
Her finder du en hændelse, som hedder VedEfterOpdatering.

Ved at klikke på den lille knap med 3 prikker til højre og derefter vælge Kodegenerator, kan du skrive noget kode som logger ændringerne.

Du kunne f.eks. have 2 ekstra felter på tabellen/formularen (ÆndretAf og ÆndretDen). Herefter kan koden se således ud:

Private Sub Form_AfterUpdate()
  ME!ÆndretDen = Now
  Me!ÆndretAf = Environ("Username")
End Sub
Avatar billede hdg Nybegynder
05. december 2003 - 16:01 #2
Du kan i tabbelen lage en dato felt.

Og lage en vba kode som automatiks legger inne dagens dato når posten blir endret.
Avatar billede trer Nybegynder
06. december 2003 - 14:18 #3
Bemærk at ovenstående kun fungerer når data rettes via en form. Rettes data direkte i tabellen, så kan Access ikke fange det.

En løsning ville være, at migrere din database til SQL Server og så linke tabellerne op i Access. Så vil du kunne lægge triggere på tabellerne SQL Serveren som sikrer, at du altid får information om ændrede data registeret.
Avatar billede gylling Juniormester
08. december 2003 - 00:25 #4
-->> thomasjepsen Har prøvet at oprette de to ekstra felter i min tabel, har også skrevet koden, men det virker ikke.
Avatar billede mugs Novice
17. december 2003 - 18:26 #5
gylling -> Sker der slet ikke noget? Eller får du en fejlmelding?
Avatar billede gylling Juniormester
17. december 2003 - 21:28 #6
--> mugs der sket ikke noget ikke nogen fejlmeldning
Avatar billede mugs Novice
17. december 2003 - 21:32 #7
Så ligger fejlen hos dig. Koden skal fungere. Hvor har du indsat koden? Hvis du lægger din e-mail kan jeg sende dig et eksempel.
Avatar billede gylling Juniormester
17. december 2003 - 21:36 #8
--> mugs jhg@stofanet.dk
Avatar billede mugs Novice
17. december 2003 - 21:39 #9
Sendt
Avatar billede gylling Juniormester
17. december 2003 - 21:51 #10
---> mugs Tusind tak det virker nu der 30 point på vej hvis du giver et svar
Avatar billede mugs Novice
17. december 2003 - 21:53 #11
Hvad var fejlen?
Avatar billede gylling Juniormester
17. december 2003 - 21:54 #12
værsgo
Avatar billede gylling Juniormester
17. december 2003 - 21:56 #13
Det var at koden ikke skulle ligge i efteropdatering
Avatar billede mugs Novice
17. december 2003 - 21:57 #14
OK. Hvis du vil give mig point er du nødt til at acceptere mit svar.