Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 08:08 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

list indhold i mappe fra serveren??

Hejsa

jeg har nu lavet følgende kode som skulle vise indholdet i en mappe:

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>
<card id="upload" title="upload">
<p>
    her er der mulighed for at hente de filer,
    som man har uploadet.<br/>

<anchor> arkiv <go href="logo/"/></anchor><br/>

</p>
</card>
</wml>

men fejlen på mobilen er "ukendt filformat" når man klikker på logo linket. Jeg har lagt et par .jpg billeder ind i logo mappen.

Hvorfor kommer denne fejl og hvordan kan jeg løse fejlen??

P.S hvis jeg istedet for linker direkte til et billede i mappen virker det fint, men meningen er netop at jeg gerne vil have at brugeren for en liste over alle billeder i mappen så brugeren selv kan vælge et bille fra mobilen som skal hentes.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2003 - 09:43 #1
Det kommer jo an på hvilken telefon du har, evt. også om gatewayen din er i stand til å konvertere bildeformater.

WBMP er det eneste bildeformatet som kreves av en WAP-telefon, din støtter sannsynligvis ikke JPEG.

Løsning: Kjøp ny telefon, men støtte for JPEG.

FOr øvrig er det min mening at Kartago bør ødelegges: det er mye lettere å feilsøke WAP med en URL, enn ut fra koden.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 09:51 #2
jeg vil ikke have vist billederne i min telefons display, men kun link til billederne.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2003 - 12:01 #3
?
Du vil ha link til et bilde du ikke vil se?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 12:32 #4
nej du misforstår mig.

Hvis jeg feks har dette i mappen:

billede1.jpeg
billede2.jpeg
billede3.jpeg

vuil jeg gerne have at disse 3 billeder bliver listet som links i displayet. Altså så brugeren kan klikker på "billede.jpeg" downloades det til mobiltelefonen.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 12:45 #5
hvis jeg skriver hele stien til billedet i koden:

<anchor> arkiv <go href="logo/billede.jpg/></anchor>

så kan jeg sagtens hente billede.jpg.

men jeg ville jo gerne have at det blev mere dynamisk...så alle billederne i mappen blev liste
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 12:46 #6
...listet uden at man skal ind i koden maulet og lave et link til hvert enkelt nyt billede hvergang der ligges et nyt ind i mappen.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2003 - 14:22 #7
Eureka? Du ønsker den integrasjonen med filsystemet, som webbrowserne gir med en URL som ftp://ftp.unicode.org/Public/MAPPINGS/ISO8859/ ?

Det er ikke en del av WAP, for å få sånt, skal du bruke ASP, PHP, Cold Fusion e.l. for å genrere en WML-side dynamisk. Jeg har en anelse om hvordan jeg ville gjøre det i Cold Fusion. Har du noe dynamsik verktøy på serveren?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. december 2003 - 14:32 #8
jeg kender en del til asp...men hvordan skal det integreres med wap??
Avatar billede janegil Nybegynder
05. december 2003 - 15:31 #9
Et ASP,eksempel på WAP, men ikke et som lister et ddirectory - det ligger utenfor min ASP-kompetanse.

<% Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml"%><?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
  <card title="ALL_RAW">
    <p>
      <%=Request.ServerVariables("ALL_RAW")%>
    </p>
  </card>
</wml>
Avatar billede maximus25 Nybegynder
15. december 2003 - 07:27 #10
tak for din hjælp....jeg blev dog ikke klogere med hensyn til listning af en mappe's indhold.
Du får 25 point for din tid.