Avatar billede moneypfennig Nybegynder
16. september 1999 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stylesheets og headings

Hej

Hvordan anvender jeg stylesheets sammen med headings og undgår de store mellemrum/afsnit, der dannes under skriften?
Avatar billede michaelras Nybegynder
16. september 1999 - 10:34 #1
I stedet for <H?> kan du jo altid bruge <FONT Size=..> så slipper du for det tomme plads før/efter overskriften..

Michael
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
16. september 1999 - 13:30 #2
Hvad med <br> i stedet for nyt <p>??
Avatar billede iggy Nybegynder
16. september 1999 - 13:31 #3
Går ikke - jeg skal definere nogle faste automatiserede overskrifter...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
16. september 1999 - 13:33 #4
Må man se en bid kode?
Avatar billede iggy Nybegynder
16. september 1999 - 15:32 #5
Her er noget fra stylesheetet:

H1      { font-family: Arial, sans serif; color: #99CC99; font-size: 22px; font-weight: bold}
H2      { font-family: Arial, sans serif; color: #99CC99; font-size: 12px}

I selve HTML dokumentet har jeg så to headings placeret under hinanden i en tabel. Henholdsvis <H1> og <H2>. Problemet er at der kommer et stort mellemrum mellem de to overskrifter (også hvis det gøres uden tabel...) Det er vistnok indbygget i headings-koden, så der er måske ingen løsning?
Avatar billede anke Nybegynder
22. september 1999 - 10:19 #6
Definer H1 og tryk Shift+Enter, definer H2. Jeg har prøvet og får ikke stort mellemrum mellem overskrifterne.
/anke
Avatar billede robster Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:43 #7
2 muligheder:
* inline styling:
hvor din kode normalt ser således ud <h1>overskrift</h1>, kan den ellers se således ud <h1 style="font: bold 11pt verdana, sans-serif; color: #003300; margin: 0;">overskrift</h1>, det er selvfølgelig "margin: 0" der forhindrer mellemrum.
* Cascading style sheets:
du laver et tekstdokument "basic.css" som indeholder "h1 {font: bold 11pt verdana, sans-serif; color: #003300; margin: 0; }. Du linker dine andre sider til dette dokument ved "<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="basic.css">", som skal stå mellem <head> og </head>.
Avatar billede majbrit Nybegynder
18. november 1999 - 13:59 #8
Du kan gå ind på denne side og få hjælp til stylesheets
http://www.builder.com/Authoring/CSS/CssMaker/index.html