Avatar billede l_otto Nybegynder
04. december 2003 - 14:56 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Jmail - hvordan får jeg html kode ind i den..

Jeg vil gerne have at det modtageren ser, altså den mail man modtager se pæn ud, med baggrudnsfarve og sat op i tabeller... men det kan jeg ikke finde ud af.. skal have lidt hjælp... håber i forstår.. her er min kode og jeg vil gerne have oplysningerne kommer i tabeller (navn, osv)

<%
    Dim msg
set msg = Server.CreateObject("Jmail.Message")
msg.Logging = true
msg.From = Request.Form("email")
msg.AddRecipient Request.Form("email")
msg.AddRecipientbcc "pk@minmail.dk"

msg.Subject = "Økonomi pakke bestilling fra " & Request.Form("firma")
msg.Body = "Økonomi pakke bestilling fra." & VbCrLf& VbCrLf
msg.AppendText "Kundeoplysniger:"& VbCrLf& VbCrLf & Request.Form("firma")& VbCrLf& VbCrLf & Request.Form("navn")& VbCrLf& Request.Form("adresse")& VbCrLf & Request.Form("postnummer") & Request.Form("by")& VbCrLf & Request.Form("telefon")

msg.MailDomain = "mail.minmail.dk"
msg.Send ("pasmtp.tele.dk")
IF err<>0 THEN
Response.Write("Error: &err.description")
End IF

%>
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. december 2003 - 15:19 #1
Du sætter:
msg.ContentType = "text/html"

Herefter skriver du bare HTMLen ind, som var det en hvilkensomhelst Hjemmeside du arbejede med.

--
Jonas
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. december 2003 - 15:33 #2
kan du give et eksempel :-)
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. december 2003 - 15:39 #3
Nu bruger du VBScript, hvilket jeg ikke selv gør (I'm a JScript guy), men jeg prøver:

<%
    Dim Body
    Set = "<body bgcolor=#FF5555>Dette er <b>html</b> indhold</body>"

      Dim msg
    set msg = Server.CreateObject("Jmail.Message")
    msg.Logging = true
    msg.From = Request.Form("email")

    msg.AddRecipient Request.Form("email")
    msg.AddRecipientbcc "pk@minmail.dk"

    msg.Subject = "Økonomi pakke bestilling fra " & Request.Form("firma")
    msg.Body = Body

    msg.ContentType = "text/html"

    msg.Send ("pasmtp.tele.dk")

    IF err<>0 THEN
        Response.Write("Error: &err.description")
    End IF

%>

Der kan ikke tages højde for eventuelle syntaksfejl jeg har lavet - jeg har aldrig skrevet noget i det :)

--
Jonas
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. december 2003 - 15:40 #4
Første rettelse:
Dim Body
Set Body = "<body bgcolor=#FF5555>Dette er <b>html</b> indhold</body>"
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. december 2003 - 15:43 #5
men hvad er Jscript ? sorry men det kender jeg ikke til er det bedre... jeg har bare lavet det her fra en side som jeg ikke kan finde igen...
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. december 2003 - 15:44 #6
Man kan formulere sine APS sider i sprog: VBScript og JavaScript.

Det er bare et spørgsmål om, hvad man bedst kan li'. Det mest normale er VBScript - jeg er på tværs, og gør det i JavaScript.

--
Jonas
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. december 2003 - 15:49 #7
he he det går helt galt siden kan ikke vises... ved du hvor på nettet der er noget godt eller kan du lavet det til mig i JScript?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
04. december 2003 - 15:53 #8
Mon ikke der kommer en venlig sjæl forbi, som kan formulere det i VBScript i stedet :)

Afvis iøvrigt lige mit svar så ;)

--
Jonas
Avatar billede p_johansen Nybegynder
04. december 2003 - 15:56 #9
Du kan tage udgangspkt i denne her ;-)
<%
dim body

body = "<body bgcolor='#eeeeee'>"
body = body & "<table width='750' bgcolor='#666666'>"
body = body & "<tr><td valign='middle'>"
body = body & "<table width='100%' bgcolor='#FFFFFF' height='50'>"
body = body & "<tr><td valign='top'>"
body = body & "<table border='0' width='90%' align='center'>"
body = body & "<tr><td> </td></tr>"
body = body & "<tr><td>"
body = body & "<font face='tahoma' size='2' color='#000000'>"
body = body & "<strong>Din overskrift! </strong><br>"
body = body & "Din tekst"
body = body & "</font>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</body>"

Send_html_Mail "AFsender", "din@email.dk", "modtagers@email.dk", "Her skriver du subject", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, to_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "din_mail_server"
  set JMail = nothing

end function

%>
Avatar billede l_otto Nybegynder
04. december 2003 - 16:20 #10
tak for kaffe den prøver jeg imorgen
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 09:26 #11
den kan jeg så ikke få til at virke.. den sender ikke noget... og jeg har lavet mail server til pasmtp.tele.dk

hjælp
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 09:34 #12
Det forstår jeg ikke! Virker perfekt hos mig..... ;-(
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 09:36 #13
Send_html_Mail "AFsender", "din@email.dk", "modtagers@email.dk", "Her skriver du subject", body, 3

det er her jeg skriver min mail, så jeg får den ik ?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
05. december 2003 - 09:38 #14
Du kommer nok til at erstatte din@email.dk med din egen email, samt modtagers@email.dk med modtagerens email adresse.

--
Jonas
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 09:40 #15
yes det er jeg med på det har jeg også gjort.. dvs modtager mail skal jeg lige have sat ind... :-) via denne her Request.Form("email") og det kan jeg så ikke lige finde ud af ?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
05. december 2003 - 09:41 #16
Jeg tror du skulle overveje at sætte dig ind i, hvordan VBScript hænger sammen :)

--
Jonas
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 09:43 #17
Send_html_Mail "" & request.form("recipient")  & "", "" & request.form("recipient") & "", "" & request.form("recipient") & "", "Dintekst!!", body, 3
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 09:45 #18
hej jonas det er jo det jeg prøver på :-))))
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 09:45 #19
Så gik det lidt hurtigt....

Send_html_Mail "" & request.form("Afsender")  & "", "" & request.form("Afsender_mail") & "", "" & request.form("Modtager_mail") & "", "Bestilling på salgsnet.dk!!", body, 3
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 09:52 #20
nu ser min kode sådan ud og jeg få ikke en mail.. :-(

<%
dim body

body = "<body bgcolor='#eeeeee'>"
body = body & "<table width='750' bgcolor='#666666'>"
body = body & "<tr><td valign='middle'>"
body = body & "<table width='100%' bgcolor='#FFFFFF' height='50'>"
body = body & "<tr><td valign='top'>"
body = body & "<table border='0' width='90%' align='center'>"
body = body & "<tr><td> </td></tr>"
body = body & "<tr><td>"
body = body & "<font face='tahoma' size='2' color='#000000'>"
body = body & "<strong>Din overskrift! </strong><br>"
body = body & "Din tekst"
body = body & "</font>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</body>"

Send_html_Mail "" & request.form("Shara Young")  & "", "" & request.form("pk@minmail.dk") & "", "" & request.form("email") & "", "Bestilling på salgsnet.dk!!", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, to_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "pasmtp.tele.dk"
  set JMail = nothing

end function

%>
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 10:02 #21
Hallo igen!

Er du sikker på¨, at du har en adr. indhold i feltet fra formularen??

Har du et felt i din form der hedder Shara Young ?
Har du et felt i din form der hedder pk@minmail.dk ?
Har du et felt i din form der hedder email ?

Er der indhold i ?
Du kan checke med response.write request.form("email")
osv

Jeg har lige afprøvet nøjagtigt nedenstående på mit webhotel og det virker!!!!

<%
dim body

body = "<body bgcolor='#eeeeee'>"
body = body & "<table width='750' bgcolor='#666666'>"
body = body & "<tr><td valign='middle'>"
body = body & "<table width='100%' bgcolor='#FFFFFF' height='50'>"
body = body & "<tr><td valign='top'>"
body = body & "<table border='0' width='90%' align='center'>"
body = body & "<tr><td> </td></tr>"
body = body & "<tr><td>"
body = body & "<font face='tahoma' size='2' color='#000000'>"
body = body & "<strong>Din overskrift! </strong><br>"
body = body & "Din tekst"
body = body & "</font>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</body>"

Send_html_Mail "Shara Young", "sarah@young.com", "preben@aof-data.dk", "Bestilling på salgsnet.dk!!", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, to_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "pasmtp.tele.dk"
  set JMail = nothing

end function

%>
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 10:08 #22
nu er den der...... vent lige to sek :-)
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 10:10 #23
men jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal sætte min egen mail adr. ind.. så jeg også får mailen .. ? nu får jeg den ikke men den der udfylder får den..

<%
dim body

body = "<body bgcolor='#eeeeee'>"
body = body & "<table width='750' bgcolor='#666666'>"
body = body & "<tr><td valign='middle'>"
body = body & "<table width='100%' bgcolor='#FFFFFF' height='50'>"
body = body & "<tr><td valign='top'>"
body = body & "<table border='0' width='90%' align='center'>"
body = body & "<tr><td> </td></tr>"
body = body & "<tr><td>"
body = body & "<font face='tahoma' size='2' color='#000000'>"
body = body & "<strong>Din overskrift! </strong><br>"
body = body & "Din tekst"
body = body & "</font>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</body>"

Send_html_Mail "Shara Young", "pk@minmail.dk","" & request.form("email") & "",  "Bestilling på salgsnet.dk!!", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, to_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "pasmtp.tele.dk"
  set JMail = nothing

end function

%>
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 10:13 #24
jeg har et felt der hedder "firma" hvordan får jeg det op i min tabel ?
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 10:22 #25
sætter f.eks. flg. ind på rette plads

body = body & "Firma: " & Request.form("firma")&"<br>"
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 10:26 #26
godt det virker... men jeg får stadig ikke mailen selv ? det er kun kunden der modtager den .....
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 10:36 #27
jmail.AddRecipient to_email, from_email
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 10:41 #28
jmail.AddRecipient pk@minmail.dk, from_email

det virker ikke ? hvordan skal jeg skrive det ?
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 11:15 #29
nøjagtig sådan her:
jmail.AddRecipient to_email, from_email

tingene er jo defineret her
Send_html_Mail "Shara Young", "pk@minmail.dk","" & request.form("email") & "",  "Bestilling på salgsnet.dk!!", body, 3

og tildelt navn  her:

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

altså
Shara Young = from_name
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 11:27 #30
ok det virker så ikke helt for mig sorry..  jeg får den ikke men kunden gør ?

er koden ikke rigtig ?

<%
dim body

body = "<body bgcolor='#EEF0F4'>"
body = body & "<table width='750' bgcolor='#666666'>"
body = body & "<tr><td valign='middle'>"
body = body & "<table width='100%' bgcolor='#FFFFFF' height='50'>"
body = body & "<tr><td valign='top'>"
body = body & "<table border='0' width='90%' align='center'>"
body = body & "<tr><td> </td></tr>"
body = body & "<tr><td>"
body = body & "<font face='tahoma' size='2' color='#000000'>"
body = body & "<strong>Din overskrift! </strong><br>"
body = body & "Din tekst"
body = body & "Firma: " & Request.form("firma")&"<br>"
body = body & "</font>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</td></tr>"
body = body & "</table>"
body = body & "</body>"

Send_html_Mail "Shara Young", "pk@minmail.dk","" & request.form("email") & "",  "Bestilling af Økonomi pakken.", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, from_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "pasmtp.tele.dk"
  set JMail = nothing

end function

%>
Avatar billede p_johansen Nybegynder
05. december 2003 - 11:35 #31
OK Koden ser ok ud ! Jeg har ikke mere tid i dag men du kan sætte følgende ind efter:
end function

Send_html_Mail "" & request.form("email") & "","" & request.form("email") & "","pk@minmail.dk",  "Bestilling af Økonomi pakken.", body, 3

function Send_html_Mail(from_name, from_email, to_email, subject, body, importance)

on error resume next

  Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
  jmail.Clear()
  jmail.AddRecipient to_email, from_email
  jmail.From = from_email
  jmail.FromName = from_name
  '1 = High
  '3 = Normal
  '4 = Low
  jmail.priority = importance
  jmail.Subject = subject

  'Til dem der ikke har mulighed for at læse HTML mails, skriver vi lige en lille besked
  jmail.Body = "Du har desværre IKKE mulighed for at læse denne HTML email."
  jmail.HTMLBody = body
  jmail.Send "pasmtp.tele.dk"
  set JMail = nothing

end function

så sender den mailen i to omgange....
Det er naturligvis en nødløsning - men den virker ;-)
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. december 2003 - 11:42 #32
jeg fandt selv fejlen.. super mange tak for hjælpe......