Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 13:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kun trække de rækker der ikke er ældre end 14 dage gamle?

Hejsa

Simpelt problem med en forhåbentlig lige så simpel løsning :-) Jeg har en dato i min tabel som en kolonne på en tabel. Jeg laver queriet i ASP, og bruger Now() som dags dato - Hvordan laver jeg et query, hvor jeg kun trækker de rækker der ikke er ældre en 14 dage gamle?

Mvh
Daniel-San
Avatar billede faroe Nybegynder
04. december 2003 - 14:04 #1
WHERE (((tabel.felt)>Date()-14));
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 14:16 #2
Hvad siger i til dette:
WHERE (((([INDLAEG].[Dato]))>Now()-14 And (([INDLAEG].[Dato]))<Now()));

Ellers vil den jo tage poster frem i tiden :-)
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 14:20 #3
Poster frem i tiden kan ikke forekomme, men derfor er det jo nok alligevel en god ting at tage højde for det :-D....

Prøver lige den første først!
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 14:34 #4
Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke :-|

Hvis operatoren vender således ">" så henter den bare altid allesammen, og hvis jeg vender den, så henter altid ingenting. Jeg har prøvet at ændre både på datoen i databasen, samt lave de 14 dage om til alt muligt andet...

Hvad kan det være?
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 14:40 #5
Ved Access implicit at der menes dage når man laver en "-14" for en Date()? - Eller kan man på en eller anden måde fortælle den at der menes dage?
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 14:50 #6
Kan du ikke lige skrive dín sql
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 14:56 #7
Jepper:

SELECT * FROM tblCheese
WHERE (CreatedDate > Date()-14)
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 15:19 #8
CreatedDate er i dato format ik :-)
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:22 #9
Jep!
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:22 #10
- Den der hedder Dato og Klokkeslet
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 15:25 #11
prøv med:
SELECT * FROM tblCheese
WHERE CreatedDate < Now()-14
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:33 #12
Den finder stadig ikke noget :-(

Huer mig ikke lige at bare skrive "-14" - Man må da et eller andet sted skulle definere om det drejer sig om dage, måneder eller noget tredie.
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 15:36 #13
kan du ikke sende databasen til mig?
jakob@dotdk.dk
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:38 #14
Jeg har desværre ikke mulighed for at sende den :-(
Avatar billede faroe Nybegynder
04. december 2003 - 15:39 #15
WHERE (((Tabel.felt) Between Date()-14 And Date()));
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 15:41 #16
ok.
Jeg har lige lavet en lille database som gør det du vil. den kan jeg sende til dig. ??
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:50 #17
Hmmm! - Nu har jeg prøvet at bruge SQL'en i Access, og der kan den godt finde ud af det, men gennem ASP'en kan den ikke. Der returnerer den bare alle rækkerne.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
04. december 2003 - 15:59 #18
DOH!!!! - Fik lige udskrevet en Now, og serveren stod med en helt forkert dato... 2001 for at være præcis :-(

Tak for tålmodigheden... Det virker nu! - Smid lige et svar på :-)
Avatar billede flashit Nybegynder
04. december 2003 - 16:13 #19
Super.