Avatar billede daddio Nybegynder
04. december 2003 - 11:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Installation af Groupwise bag en Bordermanager

Hej

Jeg skal installere en Groupwise 6 på en Small Businiss Server, jeg har en bordermanager stående også.

er der nogen som ved om der er en specifik vejledning i hvordan man installere groupwise og hvordan man lukker den igennem bordermanageren.. gerne nem at gå til.

jeg har et ipnummer tildelt udefra, som jeg skal ha min ISP til at pege port 25 hen til.
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 11:44 #1
Er det een eller flere SBS servere?
Avatar billede daddio Nybegynder
04. december 2003 - 13:04 #2
det er een.

jeg har en SBS og en bordermanager server.
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 13:58 #3
Har 1 IP nummer som ved ADSL ? eller har du 2+
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 14:05 #4
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10007976.htm

Denne TID forklarer hvordan du får MAIL Proxy til at virke med Bordermanager og Groupwise
Avatar billede daddio Nybegynder
04. december 2003 - 15:14 #5
jeg har 2+ ip numre hvor jeg så får MX på det ene nummer som så skal pege på min bordermanager som så skal diregere mail trafik vidre hen til min groupwise på indersiden af netværket.
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 15:23 #6
Statisk nat

i console: add secondary ipaddress xxx.xxx.xxx.xxx (Public IP nummer 2)
sæt samme commando ind i autoexec.ncf
inetcfg
bindings
tcp/ip
configure tcp/ip
Expert Tcp/ip bind options
Network Address Translation
Status: Static
Insæt hhv. public/private key
esc helt ud.... svar ja til at gemme alt undervejs.

reinitialize system
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 15:23 #7
det er også beskrevet i en TID et sted
Avatar billede daddio Nybegynder
04. december 2003 - 15:29 #8
der ser smart ud men det forvirre mig.
kan alt trafik så komme igennem ?
skal der ikke laves begrænsning kun på port 25 smtp ?
har du et link til den TID ud henviser til?
Avatar billede zeled Nybegynder
04. december 2003 - 15:38 #9
Avatar billede fasfan Nybegynder
07. december 2003 - 14:58 #10
Hello Daddio,

Når du har gjort ovenstående som zeled angiver, er NAT konfigureret til at sende SMTP mail videre til din PRIVATE IP adresse der er på GWIA på dit LAN.
Efterfølgende skal du ind i FILTCFG på bordermanager, og angive at du vil tillade SMTP mail at komme igennem, samt DNS opslag, så GWIA kan finde modtageren.
Dette er angivet her:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10013822.htm

/Fas
Avatar billede daddio Nybegynder
17. december 2003 - 23:46 #11
Zeled kommer du med at svar så du kan få ½ delen af pointene
Avatar billede zeled Nybegynder
17. december 2003 - 23:49 #12
her