Avatar billede luzker Nybegynder
04. december 2003 - 10:24 Der er 3 kommentarer

Syntax error i INSERT INTO

får denne fejl fra visual studio .net (c-sharp)

System.Data.OleDb.OleDbException: Syntax error in INSERT INTO statement.

på koden:

string Query = "INSERT INTO kunde.navn, kunde.adresse1, kunde.adresse2, kunde.tlf, kunde.cpr, kunde.postnr, kunde.city, kunde.dbetaler" +
                            "VALUES ('"+ kunde.navn + "','"+ kunde.addresse1 + "','" + kunde.addresse2 + "','" + kunde.tlf + "','" +kunde.cpr + "','" + kunde.postnr +"','" +kunde.by +"','" + kunde.Dbetaler+"');";

try
{
conn.Open();
OleDbCommand SelectCommand = new OleDbCommand (Query, conn);
                SelectCommand.ExecuteNonQuery();
    conn.Close();
}
catch(Exception e)
{
    System.Console.WriteLine(e);
}
Avatar billede al1407 Nybegynder
04. december 2003 - 10:34 #1
dbetaler" +
                            "VALUES

der skal være mellemrum mellem det sidste feltnavn og VALUES. Det har du ikke der.
Avatar billede cbp Nybegynder
04. december 2003 - 10:49 #2
Din SQL-syntaks er ikke helt korrekt. Prøv dette i stedet:
string Query = "INSERT INTO kunde (navn, adresse1, adresse2, tlf, cpr, postnr, city, dbetaler VALUES ('"+ kunde.navn + "','"+ kunde.addresse1 + "','" + kunde.addresse2 + "','" + kunde.tlf + "','" +kunde.cpr + "','" + kunde.postnr +"','" +kunde.by +"','" + kunde.Dbetaler+"');";
Avatar billede luzker Nybegynder
08. december 2003 - 11:10 #3
->>>al1407

Det var ikke løsningen..

->>>cbp

Skriv lige et svar i stedet.. Det virker nu..