Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 08:53 Der er 6 kommentarer

Bruger oprettelse

Hej... Jeg kunne godt tænke mig på min "opret ny bruger" side at gøre sådan at password skal være mindst 6 bogstaver eller tal, og ikke mellemrum i brugernavnet.. nogen der kan hjælpe??

var er:
$bruger og $pass
Avatar billede mekaniker Nybegynder
04. december 2003 - 08:59 #1
Ville det ikke være lettere at validere dit input med noget javascript.

<script language="JavaScript">
<!-- Start
function validate()
  {
  if(!document.form1.password.value.match(/^[A-Fa-f0-9\+ ]+$/) || document.form1.password.value.length < 6)
  {
    alert('Passwordet skal være midst 6 bogstaver eller tal');
    document.form1.password.select();
    return false;
  }
      return true;
  }
// Slut -->
</script>
Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 09:01 #2
jo.. men kan du lave det til brugernavnet også?
Avatar billede mekaniker Nybegynder
04. december 2003 - 09:37 #3
<script language="JavaScript">
<!-- Start
function validate()
  {
  if(!document.form1.password.value.match(/^[A-Fa-f0-9\+ ]+$/) || document.form1.password.value.length < 6)
  {
    alert('Passwordet skal være midst 6 bogstaver eller tal');
    document.form1.password.select();
    return false;
  }
if(!document.form1.brugernavn.value.match(/^[A-Fa-f0-9\+ ]+$/) || document.form1.brugernavn.value.length < 6)
  {
    alert('Brugernavnet skal være midst 6 bogstaver eller tal');
    document.form1.brugernavn.select();
    return false;
  }
      return true;
  }
// Slut -->
</script>

<form name="form1" action="gem.php" onsubmit="return validate();">
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. december 2003 - 09:39 #4
Et JavaScript kan bypasses utroligt nemt, og virker ikke i alle browsere, så husk også at validere på serveren..
Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 10:07 #5
det virker ikke.. den skriver bare at den skal være 6 bogstaver selvom den eer længere
Avatar billede qualon Nybegynder
04. december 2003 - 11:57 #6
før brugte jeg denne:
if (!this.brugerr.value || !this.pass.value || !this.navn.value || !this.hp.value || !this.passe.value || !this.accesss.value || !this.emaill.value) { alert('Udfyld alle felter med *.'); return false; } else  return true
}

Er der en måde jeg kan sammensætte de to?