Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. december 2003 - 08:39 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

VBA - Sende snapshot fra Access

I min database er alle standard menuer fjernet og min egen tilføjet. Problemet er at mine brugere så ikke kan sende rapporter fra Access. Så jeg leder efter noget VBA kode som kan klistres på en knap i min menu, som vil sende det "aktive dokument" (såfremt det er en rapport), som et snapshot. Hvordan gør man det?
Avatar billede jobba Nybegynder
04. december 2003 - 08:43 #1
DoCmd.OutputTo
... kan gøre tricket for dig ;)
Kan eksportere data til xls, word, snapshot m.m.
04. december 2003 - 08:44 #2
Hvis du har en rapport åben i preview, kan du have en knap som gemmer den i snapshot-format med denne kommando:
docmd.OutputTo acOutputReport, "Rapportnavn",acFormatSNP
Avatar billede mugs Novice
04. december 2003 - 08:48 #3
Hvis du vil sende en rapport som en vedhæftet rapport, kan du bruge flg:

DoCmd.SendObject acReport, "RAPPORTNAVN", "Snapshotformat(*.snp)", "MODTASGERS E-AIL", "", "", "EMNE", "TEKST", False, ""
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. december 2003 - 08:48 #4
Kan jeg få koden til at sende en mail indeholdende snapshot'et i stedet for at gemme det?
Skal bare oprette en mail og vedhæfte snapshot'et...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. december 2003 - 08:56 #5
Koden fra mugs er rimelig tæt på at køre, mangler bare at overføre det aktive dokument, såfremt det er en rapport.
Avatar billede mugs Novice
04. december 2003 - 09:06 #6
Hvad mener du med at overføre? Får du nogle fejlmeldinger? Måske det kan hjælpe dig, at lave en makro og bruge handlingen "SendObject". Er væk et par timer.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. december 2003 - 09:09 #7
Nej, jeg mener "RAPPORTNAVN" giver mig jo ikke den "aktive" rapport, hvordan skal koden se ud hvis jeg skal checke om det aktive dokument er en rapport og så overføre den til SendObject funktionen?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. december 2003 - 09:54 #8
Jeg har lavet det på en lidt anden måde:
Jeg har tilpasset værktøjslinien, så den inkluderer en knap, Send Snapshot, som bare er en "Postmodtager (som &vedhæftet fil)..."-knap, men den giver jo mange "format-muligheder", er det ikke muligt at begrænse listen lidt?