Avatar billede atman Nybegynder
03. december 2003 - 18:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af gode leverandører

I forbindelse med opstart af netcafe i kbh vil jeg høre om der er nogle der har tips til gode leverandører af f.eks.:

-internetforbindelse
-pc møbler/inventar
-reception og cafe inventar
-pc'ere og servere, samt leasing aftale

Ser gerne forslag motiveres med lidt kommentarer om hvorfor denne leverandør er god!
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 18:06 #1
Jeg skal lige være med på hvad du mener med leasing aftale
Avatar billede atman Nybegynder
03. december 2003 - 18:09 #2
leasing af pc'er og servere!
Avatar billede wickedd Juniormester
03. december 2003 - 18:15 #3
leasing ... leje ... betyder næsten det samme
Avatar billede wickedd Juniormester
03. december 2003 - 18:16 #4
eller køb/leje skulle det jo næsten være
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 18:38 #5
internetforbindels - hvor hurtig skal den da være - en 2mbit adsl er langt fra nok kan man næsten forstå... www.jay.net kan klare flatrate internet til ca 1000kr per Mbit... (dvs 10Mbit = 10k kr)

prøv at send en mail til dem... (så priser under "boligforening, men det må være ca. samme priser for firmaer)

---

pc'er/servere - vil du have et "kendt" mærke / et ukendt mærke (fx noget midtdata.dk samlet / samle selv ??

Morten
Avatar billede atman Nybegynder
03. december 2003 - 18:49 #6
interesserer mig mere for kvalitet fremfor "mærker". tanken er ca 80 pc'ere og 3-4 servere...farvet kabinetter og skærme (sort ideelt)
Avatar billede fangel Nybegynder
03. december 2003 - 19:02 #7
du kan jo altid få et firma til at samle dem for dig - personligt kan jeg godt lide www.midtdata.dk - og du kan sikkert lave en god aftale med dem...

så kan du jo selv bestemme hvad der skal i...

Morten
Avatar billede nse Nybegynder
03. december 2003 - 19:49 #8
Jeg tror, at du måske skulle overveje muligheden at lease nogle pc'ere fra fx. Dell, det er bla. det som Boomtown. Dell er selvfølgelig lidt, men ikke meget, hvis du køber når du har gode tilbud, og ydermere giver de et godt image.
Avatar billede nse Nybegynder
03. december 2003 - 19:50 #9
Mangler lige dyrere efter meget.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 19:58 #10
Vi kan godt finde ud af en leasing aftale på computere og servere, men det er jo mange computere du skal bruge så hvad havde du tænkt dig af pris pr mdr for at leje alt det udstyr?
Avatar billede atman Nybegynder
03. december 2003 - 20:09 #11
vi er ikke ikke helt fastlagt på pc specs samt antal af servere endnu - og mit bud på leasing bygger på et tyndt grundlag. men hvis vi taler om en hovedstol (samlet leasing-løsning) på kr. 350.000 for 50 pc'er (vi starter med 50 og opsætter 30 yderligere inden for de efterfølgende 3 mdr.) er et godt bud for en 3 årig periode en ydelse på kr. 8500-9000. men der er flere forhold der vil gøre sig gældende, hvorfor en reference til et konkret firma vil være at foretrække!
Avatar billede nse Nybegynder
03. december 2003 - 20:28 #12
Avatar billede atman Nybegynder
07. december 2003 - 15:58 #13
Mange har været så venlige at komme med "kommentar" - ikke tæt på hvad jeg ledte efter. Så svaret ryger tilbage i point-puljen :-)