Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 13:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Antal rækker i ResultSet ?

Hej.

Jeg kom lige i tanke om spg. som jeg gerne vil høre jer om hvad i gør når i skal vide hvor mange rækker der er i et ResultSet ?

Kan ikke lige finde nogen metode som returnerer en int med værdien på antal rækker i klassen ResultSet.
Avatar billede repsak Nybegynder
03. december 2003 - 13:55 #1
Måske står der noget i ResultSetMetaData (bare et gæt :-)
Avatar billede inglenook Praktikant
03. december 2003 - 13:55 #2
Rs.recordcount ?
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 13:58 #3
Rs.recordcount findes vist ikke...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 13:59 #4
Den gode måde er at lave en seperat SELECT COUNT(*) først.

Den mindre gode måde er at lave et "frem og tilbage" ResultSet, gå til slut
og hapse record nummeret og så gå tilbage til start.
Avatar billede _carsten Nybegynder
03. december 2003 - 13:59 #5
Man kan bruge Rs.last() og derefter Rs.getRow()

Altså flyt til sidste række og hent rækkenummeret
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 14:03 #6
bruger set arne_v forslag. synes dete r lidt omstændigt at bruge et "helt" tabelopslag på hvor mange der er. Vil prøve med carstens forslag.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 14:04 #7
Eksempel:

        Statement stmt = con.createStatement(ResultSet.TYPE_SCROLL_INSENSITIVE, ResultSet.CONCUR_UPDATABLE);
        ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM T1");
        rs.last();
        int n = rs.getRow();
        rs.first();

Men. For det første er det ikke alle drivere som understøtter det.
De fleste gør dog nok idag. Hvad værre er: det får normalt JDBC til
at læse alle data op i memory, så hvis du har 100 MB data i din
database, så bliver det voldsomt.
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 14:04 #8
bruger selv skulle der stå
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 14:05 #9
Derfor vil jeg klart foreslå at bruge god egamle SELECT COUNT(*).
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 14:06 #10
ok.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
03. december 2003 - 14:06 #11
Den bedste metode er efter min erfaring at lave en select count(*).
Avatar billede _carsten Nybegynder
03. december 2003 - 14:21 #12
Jeg kan så tilføje, at jeg kun har brugt det i forbindelse med MySQL og har endnu ikke oplevet problemer i den forbindelse - men det kan måske komme !
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
03. december 2003 - 14:37 #13
hvis jeg får nogle svar så deler jeg lidt ud af points til de forskellige som har deltaget.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2003 - 14:39 #14
ok