Avatar billede doeboy Nybegynder
02. december 2003 - 20:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mouse over i <td> med css

Hejsa eksperter =)

jeg skal til at lave en menu hvor hver link ligger sådan her

<tr><td bgcolor="white" width="255" height="20"><b>Menu</b> </td></tr>
Hvordan kan jeg med css lave sådan at bagrunden på <td> ændrer sig i farven  etc  til silver

kunne tænke mig jeg skulle bruge div tags eller ligende
men har ikke det store efaring med  css
håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. december 2003 - 21:03 #1
<tr><td bgcolor="white" width="255" height="20" onmouseover="style.background='#336666'" onmouseout="style.background='#FFFFFF'"><b>Menu</b> </td></tr>
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2003 - 21:03 #2
<tr><td bgcolor="white" width="255" height="20" onMouseOver="style.backgroundColor='#5381AA'" onMouseOut="style.backgroundColor=''">"><b>Menu</b></td></tr>
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2003 - 21:04 #3
hvor 5381AA er den farve, der sker være når musen er over..
Avatar billede doeboy Nybegynder
02. december 2003 - 21:07 #4
Tak Skal I have =)  ztyxx  var  først  så han får points =)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
02. december 2003 - 21:07 #5
takker for point, men havde ellers ikke noget imod at dele med roden..
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2003 - 21:08 #6
det er lige meget.. den, der kommer først med det rigtige svar, skal have alle pointsne...
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2003 - 21:54 #7
15 point = let spm.
30 point = medium spm.
60 point = svært spm.

200 point = ????
Avatar billede roenving Novice
03. december 2003 - 00:11 #8
>>el_barto

-- det ved du da godt:

200 points er et ekstremt spørgsmål, som kræver, at man har tænkt sig om !-)

-- sikkert fordi spørgeren har tænkt i css-løsninger er det jo i virkeligehden også meget svært, for kan du finde en browser, hvor :hover er implementeret for andet end <a>-tags ?-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. december 2003 - 16:18 #9
jamen jeg skal da straks levere 185 point tilbage til spørgeren, og der er ikke nogen der har noget at klynke over
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. december 2003 - 16:37 #10
doeboy> 185 retur til dig: http://www.eksperten.dk/spm/435552
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 22:56 #11
roenving: Jeg har en browser, hvor :hover er implementeret for andet en <a>-tags. Den hedder Mozilla.
Avatar billede roenving Novice
04. december 2003 - 02:00 #12
-- hvilke tags ?-)

-- i hvert fald ikke block-level tingene ...

(men jeg har jo heller ikke opdateret den i over en måned !-)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 02:08 #13
Her er et eksempel på pop-down menuer lavet i ren HTML og CSS uden noget som helst JavaScript. Den benytter li:hover og i teksten antydes meget kraftigt, at hover virker for noget nær alt.

http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/menus/demo.html

Det virker selvfølgelig kun i en browser, der kan lave hover på <li>. Det vil sige Mozilla.

Jeg mener, jeg så siden første gang får 1½-2 år siden, og dengang virkede det også.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 02:25 #14
Det har efter sigende virket fra Mozilla 1.0 som udkom i maj 2002, så det passer ganske godt med 1½ år.

På demosiden fra mit forrige indlæg henvises til 2 andre eksempler, som begge benytter hover på en <div>.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. december 2003 - 00:27 #15
doeboy> vil du ikke være venlig at hente dine point i det spm jeg har oprettet til dig, vil nødigt beholde dem, hvis de volder andre problemer..