Avatar billede mettemona Nybegynder
02. december 2003 - 19:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriv på HP895 fra XP

Kan ikke udskrive på HP 895 over netværk.
Jeg har 4 computere i netværk. De har 4 forskellige styresystemer og deler 3 printere. På Win2000 sidder bl.a. min HP Deskjet895, og de 2 andre med WinME og Win98 skriver fint ud over netværket, men den bærbare med WinXP vil ikke. Når jeg prøver at udskrive testsiden fra egenskaber, får jeg meddelelsen. "Siden kunne ikke udskrives" Prøv printerfejlfinding, men den giver også op til sidst. Den bærbare kan sagtens skrive ud til HPLaserjet på den samme maskine og til HP1120 på Win98-maskinene. HPs hjemmeside siger at der er driver til HP895 i WinXP, så den skal ikke opgraderes.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 13:01 #1
Mange af HP's ældre produkter er ikke kompatible med XP og win2000, det gælder eksempelvis også en forholdsvis ny scanner som 3300C, selv om der hos HP tilsyneladende findes drivere og software til den.

HP895 printeren har det på samme måde.

Thats life
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
03. december 2003 - 13:02 #2
Mange af HP's ældre produkter er ikke kompatible med XP og win2000, det gælder eksempelvis også en forholdsvis ny scanner som 3300C, selv om der hos HP tilsyneladende findes drivere og software til den.

HP895 printeren har det på samme måde.

Thats life
Avatar billede mettemona Nybegynder
12. december 2003 - 09:20 #3
Hej k-asp-er
Da jeg installerede hævdede WinXP jo at den havde driver. Nu har jeg prøvet at sætte printeren direkte til - altså ikke over netværk - og det virkede med den driver XP selv fandt (havde altså også selv fundet den anden!). Mens jeg rodede med det, er der så opstået 2 eksemplarer "automatisk HP895 fra netværk". Dem afprøvede jeg så - og de virkede også - over det trådløse netværk - så nu er mit problem løst med WinXP's drivere. Dem, der ikke virkede er afinstalleret, så nu har jeg en direkte-driver og en netværks-driver, der begge virker. Tak for interessen.
Avatar billede mettemona Nybegynder
12. december 2003 - 09:21 #4
Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det virker nu - men bare det virker!
Avatar billede mettemona Nybegynder
18. august 2010 - 11:54 #5
Tit løser problemerne ved at opdatere driveren en gang imellem over internettet. På et tidspunkt er der kommet en ud, der virker med nyeste styresystem.