Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 17:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

problem med if sætning

Hejsa har denne her ifsætning men den gør det lidt forkert

if (empty($_SESSION['tjek'])) {
echo "så log dog ind...";
} else if(isset($kob_x)) {
          include("shop/dbconnect.php");
        mysql_query("INSERT INTO kurv (vare_id, unikt_id, antal) VALUES ('$_POST[varenummer]','$_SESSION[unikt_id]','$_POST[antal]')") or die(mysql_error());
    }

Den skal kun udskrive "så log dog ind" hvis sessionen tjek ikke er sat og hvis $kob_x bliver aktiveret(en submit) har i en løsning ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 17:09 #1
} else if(isset($_POST['kob_x'])) {

måske...?
Avatar billede rackbox Nybegynder
02. december 2003 - 17:15 #2
Start med at sætte $_SESSION['tjek'] til "noget"

Derefter laver du følgende kode:
if (empty($_SESSION['tjek']))
  echo "så log dog ind";
else
  echo "Du er logget ind";

Så sætter du igen $_SESSION['tjek'], denne gang til "" og prøver igen.. Hvad sker der?
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 17:15 #3
nej desværre
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 17:21 #4
Du har en <input type="image" name="kob"> som du trykker på?
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 17:22 #5
Ja
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 18:26 #6
kom der ikke mere hjælp her :-(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 18:31 #7
Næh, jeg forventer egentlig at du prøver med lidt testudskrifter at finde
ud af hvad der er hvor.
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 18:36 #8
jeg har prøvet det her og lidt andet men med det her viser den ikke så log dog ind når man kommer ind på siden men det vil heller ikke smide i kurv/udskrive den echo

if(isset($_POST[kob_x])) {
    if (empty($_SESSION['tjek'])) {
echo "så log dog ind...";
} else if(isset($_POST[$kob_x])) {
          include("shop/dbconnect.php");
          echo "mysql_echo";
          #mysql_query("INSERT INTO kurv (vare_id, unikt_id, antal) VALUES ('$_POST[varenummer]','$_SESSION[unikt_id]','$_POST[antal]')") or die(mysql_error());
    }
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 18:41 #9
Ingen testudskrifter?
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 18:42 #10
mej
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 18:50 #11
Jeg mener bare det kunne være interessant at se hvad de forskellige variabler
indeholder, så vi har en chance for at hjælpe dig.
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 19:30 #12
ja du ved hvad $kob_x indeholder $_session[tjek] bliver sat til OK når login er gennemført korrekt. når $_session[tjek]="OK" skal det være muligt at lægge i kurv ellers ikke er der mere du vil vide??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2003 - 19:32 #13
Du misforstår: ingen *ved* hvad $kob_x indeholder. Det kan man kun vide
ved at skrive den ud, dvs. en testudskrift. Leg med det. Jeg gider ikke mere,
og hopper ud af spørgsmålet.
Avatar billede krydset Nybegynder
02. december 2003 - 19:35 #14
Hvofor så begynde og lægge svar når du ikke kan fuldføre det, sej politik at have, men sådan er du måske osse på din arbejdsplads, det kan jeg ikke finde ud af.... så det gider jeg ikke. Knap så fin indstilling
Avatar billede krydset Nybegynder
08. december 2003 - 10:25 #15
lukker squ her :-S