Avatar billede djpono Nybegynder
02. december 2003 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

fil upload i J2EE

Jeg/Vi har gang i et projekt hvor vi vil lave fildeling over nettet med J2EE.
Hvor vidt det er den bedste teknologi til dette er uvedkommende men vi ville gerne lære J2EE.

Spørgsmålet er så om der er nogen som kender til andre metoder af fil-upload end via jsp/servlet?
Altså om det er muligt at få upload'ningen integreret igennem en session-bean eller noget i den stil?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2003 - 14:08 #1
upload fra browser skal gennem JSP/Servlet

upload fra client applikation kan ske direkte til session bean
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
08. december 2003 - 22:28 #2
Hos servlets.com kan du download pakken cos.jar. Den giver simpel mulighed for filuploads. Din upload kan du så håndtere som io.File, eller f.eks. smuldre den til et bytearray f.eks. wrappet i et valueObject som så overlades til f.eks. en sesionBean som du omtaler.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2003 - 20:19 #3
Der findes adskille file upload pakker.

O'Reillys COS er meget brugt. Men der er også Apache
(http://jakarta.apache.org/commons/fileupload/).
Avatar billede djpono Nybegynder
09. december 2003 - 21:10 #4
Jeg/vi har bestemt os for at køre filen igennem vores ejb's som et byte[], og jeg klarar mig i denne omgang med cos.jar selvom det irriterer mig at jeg ikke kan nøjes med at tage brug af dens funktionaliteter tilat få parametre og attributter på filerne, men at den absolut skal gemme den på disken.
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
10. december 2003 - 10:46 #5
Du behøver ikke at gemme den på disken. Der findes et eksempel på at bruge filupload i cos.jar pakken, som laver en io.File udfra parametrene. Data til filuploadet kommer dog ind som bytes så hvis du ændrer implementationen til at gribe disse bytes istedet for at oprette en fil, så slipper du for filer på disken
Avatar billede djpono Nybegynder
10. december 2003 - 22:02 #6
Tak for hjælpen begge 2... håber at der kommer fart på J2EE så vi får flere aktive!! Lidt sløv kategori indtil videre.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 22:09 #7
J2EE er ikke så udbredt i Danmark som i flere andre lande.

Det er primært i den finansielle sektor med "blå" (IBM) hardware
og software at det bruges i Danmark.