Avatar billede ford_prefect Nybegynder
02. december 2003 - 09:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor ser jeg bl.a. hvor en mail kommer fra (IP-adresse)

Hej

Jeg tror, at jeg er 'offer' for en practical joke, hvor en af mine kollegaer eller mine 'venner' driver mig rundt i manegen. De har lidt teknisk snilde og rettigheder på min arbejdsplads, så jeg tiltænker dem alt.

Jeg får en række mails fra forskellige gratiskonti rundt omkring i verden (typisk via www.Yahoo.??), men tror efterhånden ikke helt på det.
Inspireret af et program på TV omkring SPAM, så checker jeg brevhovedet og finder et site, hvor man kan checke forskellige oplysninger omkring IP-adresser.

Hvis jeg i mit mail-program (Outlook) går ind i view-options kan jeg se brevhovedet på en af mine tilsendte mails.

Her står der, at:
Received: from web25204.mail.ukl.yahoo.com ([217.12.10.64]) og hvis jeg så checker på f.eks. www.webyield.net/domainquery.html så giver 'resolve IP address' lig GB.

Længere nede står der, at:
Received: from [213.83.129.194] by web25204.mail.ukl.yahoo.com via HTTP, ergo det må vel være, at oprindeligt er mail'en kommet ind til yahoo.com via IP adressen 213.83.129.194.
Hvis jeg checker denne adresse på samme adresse får jeg, at
hostname = 213.83.129.194sonofon.dk

Her er det jo så, at min mistænksomhed bliver vakt.

Så er spørgsmålet/ene:
- Har jeg ret i mine grublerier ?
- Kan jeg på nogen måde komme længere ned i at identificere slamberten ?

Peter
Avatar billede acw Nybegynder
02. december 2003 - 10:00 #1
Den tror jeg bliver svær, da du så skal have adgang til sonofons ip-adresse liste, over hvilken bruger der på det givne tidspunkt havde 213.83.129.194 ...men hæng mig ikke op på det
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
02. december 2003 - 10:16 #2
At få fat i Sonofons IP-adresse liste-oversigt er vel ikke det mest lette i denne verden, men har jeg ret i, at på baggrund af brevhovedets oplysninger, så starter mailen i Danmark ?
Avatar billede acw Nybegynder
02. december 2003 - 12:52 #3
ja det er ikke helt forkert
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
02. december 2003 - 16:09 #4
Jamen den køber jeg - umiddelbart er jeg rimelig sikker på, hvem der laver dette stunt med mig, så en frygtelig hævn er undervejs !
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
02. december 2003 - 16:10 #5
Hej acw, hvis du har behov for point'ene, så lav lige dine kommentarer om til et svar

Peter
Avatar billede acw Nybegynder
02. december 2003 - 16:57 #6
svar :)