Avatar billede termie Nybegynder
01. december 2003 - 22:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

JavaScript validering virker ikke i NS7

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvorfor nedenstående validering kun virker i MSIE og ikke i NS7?? Valideringen aktiveres af en onClick eventhandler.

På forhånd tak!

(Se bort fra de .asp tællere og idnavngivere der kører, den del virker fint)

<script>
function validateForm()
{
<%    For Each intTopDomainID In Session("DomainBestil")
            k = i + 10
            l = i + 20
            m = i + 30
            n = i + 40%>
if(document.form1.OrderKind<%=i%>[5].checked==true)
{
if((document.form1.ip<%=k%>.value=="")||(document.form1.ip<%=l%>.value=="")||(document.form1.ip<%=m%>.value=="")||(document.form1.ip<%=n%>.value=="")){

alert("Du har ikke udfyldt ip nummer-feltet korrekt");

document.form1.ip<%=k%>.focus();
return false;}
}

if(document.form1.OrderKind<%=i%>[6].checked==true)
{
if((document.form1.domNam<%=k%>.value=="www.")||(document.form1.domNam<%=k%>.value=="")){

alert("Du har ikke udfyldt domæne-feltet korrekt");
document.form1.domNam<%=k%>.focus();
return false;
}
<%i=i+1
next%>
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
01. december 2003 - 23:31 #1
Jeg går ud fra, at form1 er en form, for så skal du for, at det er cross-browser:

document.forms['form1'].felt-og-så-videre
Avatar billede termie Nybegynder
02. december 2003 - 00:12 #2
Jeg har rettet efter din anvisning men NS vil stadig ikke validere på det. Jeg kigger lige videre på det, det der undrer mig er at det virker fint i MSIE..!!
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 00:16 #3
-- kan du ikke prøve at vise et snip af den endelige kode, som kommer ud af ovenstående ?-)
Avatar billede termie Nybegynder
02. december 2003 - 00:19 #4
<script>
function validateForm()
{
if(document.form1.OrderKind0[5].checked==true)
{
if(document.forms['form1'].ip10.value==""||document.forms['form1'].ip20.value==""||document.forms['form1'].ip30.value==""||document.forms['form1'].ip40.value=="")
{
alert("Du har ikke udfyldt ip nummer-feltet korrekt");
document.forms['form1'].ip10.focus();
return false;
}

if(document.forms['form1'].OrderKind0[6].checked==true)
{
if(document.forms['form1'].domNam10.value=="www."||document.forms['form1'].domNam10.value==""){
alert("Du har ikke udfyldt domæne-feltet korrekt");
document.forms['form1'].domNam10.focus();
return false;
}
</script>
Avatar billede termie Nybegynder
02. december 2003 - 00:21 #5
Jeg har set fejlen i linie 4 , men det hjalp heller ikke at rette den!
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 00:30 #6
Ved ikke om lige det vil hjælpe, men prøv:

<script type="text/javascript">
function validateForm(f){
if(f.OrderKind0[5].checked&&(f.ip10.value==""||f.ip20.value==""||f.ip30.value==""||f.ip40.value=="")){
alert("Du har ikke udfyldt ip nummer-feltet korrekt");
f.ip10.focus();
return false;
}

if(f.OrderKind0[6].checked&&(f.domNam10.value=="www."||f.domNam10.value=="")){
alert("Du har ikke udfyldt domæne-feltet korrekt");
f.domNam10.focus();
return false;
}
</script>

--og så
onsubmit="return validateForm(this)"

-- jeg faldt lige over et par andre rationaliseringer også ...
Avatar billede termie Nybegynder
02. december 2003 - 00:59 #7
Det kan jeg ikke lige få til at virke, men rationaliseringerne ser godt ud. Jeg får ikke kigget mere på det før end imorgen. Men tak for hjælpen "so far". Drop et svar og du får selvfølgelig point for indsatsen.
Avatar billede roenving Novice
02. december 2003 - 01:06 #8
-- er du sikker på, at der ikke er en lille fejl med store og små bogstaver ?-)

-- og så må vi jo kigge videre imorgen !-)
Avatar billede termie Nybegynder
23. januar 2004 - 12:35 #9
Hej roenving jeg er ved at "rydde op" (bedre sent end aldrig) og synes det her skulle lukkes.
Jeg fandt fejlen med inspiration fra dine indlæg . Så drop et svar så du kan få point.
Avatar billede roenving Novice
25. januar 2004 - 02:06 #10
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
25. januar 2004 - 14:07 #11
-- og tak for points ;~}