Avatar billede skywalker1 Nybegynder
01. december 2003 - 11:10 Der er 9 kommentarer

Jeg vil gerne vise den besøgendes IP-adresse

Er der nogle der kender et script til at vise den besøgendes IP-adresse på en hjemmeside (i stil med www.myip.com)? Skal kunne vises som en del af teksten på en html-side...

Som altid - gode points til brugbare løsninger
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 11:12 #1
Hvis din server undersøtter SSI kan du bruge det her:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

// Depending on your server set-up,
// you may need to use the ".shtml"
// extension [instead of the "html"
// or "htm"] as the script uses Server
// Side Includes. To display in the
// title bar, exclude the
//"<title></title>" code from the page.

// This part gets the IP
var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->';

// This part is for an alert box
alert("Your IP address is "+ip);

// This part is for the status bar
window.defaultStatus = "Your IP address is "+ip;

// This part is for the title bar
document.write("<title>Your IP address is "+ip+"</title>");
//  End -->
</script>
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
01. december 2003 - 11:28 #2
Virker for så vidt fint, men scriptet genererer jo en lille led boks, og jeg ville gerne have IP-adressen integreret i teksten på siden (I stil med "Hej og velkommen, din IP-adresse er ........)

Andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 11:29 #3
Jamen der skal du jo bare selv rode videre med alert() og variablen ip.

alert() er jo bare en måde at præsentere resultatet på.

Iøvrigt vil jeg foreslå en ASP eller PHP løsning hvis du har mulighed for det.
Avatar billede skywalker1 Nybegynder
01. december 2003 - 11:39 #4
Øøøh, tak....

Andre?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 12:01 #5
øhh...tænk selv? måske lær noget simpel JavaScript?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 13:41 #6
Der er en her. Placer den i HEAD-sektionen:

<script language="javascript">
//IP address display: By http://www.Hostroute.com
//Script featured on JavaScript Kit (http://www.javascriptkit.com)
var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->'
function ipval() {
document.myform.ipaddr.value=ip;
}
window.onload=ipval
</script>
<form method="post" action="" name="myform">
  <input type="text" name="ipaddr" readonly>
</form>
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 13:47 #7
Her er en mere:

<!-- ONE STEP TO INSTALL IP GRABBER:

  1.  Copy the coding into the BODY of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Paste this code into the BODY of your HTML document  -->

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

if ((navigator.appVersion.indexOf("4.") != -1) && (navigator.appName.indexOf("Netscape") != -1)){
ip = "" + java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress();
document.write("Your IP address is " + ip);
}
else {
document.write("IP Address only shown in Netscape with Java enabled!");
}
//  End -->
</script>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" size="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 13:48 #8
...og så den sidste:  :-))

<script>
<!--
// #####################################################################################################
// ## Please do NOT change this Copyright. I worked LONG and HARD (over a year) on this script ALONE. ##
// Copyright 1998 Jon Eyrick - action1@vfr.net
// http://www.geocities.com/CapeCanaveral/4155/
// #####################################################################################################
warn="NOW DIDN'T I TELL YOU NOT TO MESS WITH MY COPYRIGHT?";
var author="Jon Eyrick";
var x=" ";
var t="y";
var a="E";
var u="r";
var w="o";
var b="J";
var s="k";
var z='n';
var q="c";
var g="i";

function alrt(){
    alert(''+warn+'');
}

if (author == b+w+z+x+a+t+u+g+q+s){
    javascript="cool";
    window.onerror=null;
    myAddress=java.net.InetAddress.getLocalHost();
    myAddress2=java.net.InetAddress.getLocalHost();
    host=myAddress.getHostName();
    ip=myAddress2.getHostAddress();
}
else{
    alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();alrt();
}

document.write("Your host name is "+host);
document.write("<BR>Your IP address is "+ip);
//-->
</script>
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 15:13 #9
extend> Du skylder lige at nævne at de 2 sidste kun virker i Netscape...