Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
01. december 2003 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for åbne browser i samme vindue, hvis title er det samme

Er der mulighed for at når browseren bliver bedt om at åbne en side, at der så undersøges om den samme side allerede er åbnet og hvis den er så bare viser den istedet for at åbne endnu et vindue?

på forhånd tak

Pernille
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 11:01 #1
Jeg tvivler, og det vil i så fald nok skulle foregå med clientside indstillinger.
Avatar billede roenving Novice
01. december 2003 - 13:20 #2
Hvis du har et handle kan du sagtens, ellers kan du ikke !-)

<script type="text/javascript">
var popWin = null;

function winPop(url,title,h,w){
if(!popWin){
popWin = window.open(url,title,'height='+h+',width='+w+',status=no');
}
popWin.focus();
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
01. december 2003 - 14:12 #3
-- og det er en sandhed med modifikationer, for jeg har konstant et opdateringsscript kørende, som fungerer på den måde, at jeg ideligt laver en window.open, hver gang med samme title-parameter, og det opdaterer siderne med forskellig frekvens, men uden at bringe dem i fokus, så det er en baggrundsopdatering, som foregår ...

-- det virker også _efter_ at grundsiden med scriptet er reloadet, så browseren kigger altså efter om der findes et objekt med navnet 'title', så du kan uden fare, bare lave en window.open og så sætte vinduet i fokus bagefter, bare du genbruger title (i ovenstående .open-script !-)
Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
10. december 2003 - 12:24 #4
...