Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 09:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Javascript i Lotus Notes Form

Jeg har et adressekartotek i Notes, som bruges til vores intranet. Målet er at man skal kunne klikke på folks email adresser, hvorefter der popper et tomt email billede op (Mailto:) Det er virker fint, sålænge jeg ikke forsøger på at få Notes til at skrive den pågældende emailadresse.
Dette virker fint:
Modtager= "navn@domæne.dk"
document.location = "mailto:"  + Modtager

Men hvordan får jeg Modtager til at være lig indholdet af det "field" som hotspotet (mailto:) er koblet op på??
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
01. december 2003 - 11:46 #1
jeg vil tro du kan skrive:

Modtager = document.forms[0].fieldname.value;

fieldname erstattes selvfølgelig med feltets navn
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 12:34 #2
Hej Casper

Tak for dit svar! Jeg har tidligere prøvet dit forslag af, men jeg får en fejlmeddelse:
'document.forms.0.InternetAddress_show' er null eller ikke et objekt
?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
01. december 2003 - 12:53 #3
er formen i edit mode eller read mode?

hvis siden vises i read mode eller hvis feltet er Computed, så laves der ikke et input felt og derfor findes objektet ikke.

istedet kunne du lave et computed for display felt med linket, eksempel på indhold af feltet:

"<a href=\"mailto:" + InternetAddress_show + "\">noget tekst</a>
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 14:57 #4
Formen er i read mode.

Feltet var i forvejen et computed for display, men havde i "value" bare stående det felt, hvor email adressen bliver indtastet (sker ikke via web).
Anyway..når jeg ligger din tekst ind i value i stedet (og ændre InternetAddress_show til InternetAddress) kommer HELE teksten med dvs. "<a href=\"mailto:"  osv. MEN selv email adressen er en del af feltet!! så det er jo fint nok!! Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 14:58 #5
... og når jeg klikker på feltet sker der ikke noget. (a href "virker" ikke)
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 15:22 #6
Jeg prøvede lige igen...(ups).. nu kommer der til at stå "noget tekst" og når man klikker herpå, åbne mail dialogboksen med den rigtige emailadresse!! MEN :o) det skulle jo gerne være emailadressen som skulle kunne ses og ikke "noget tekst" !?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
01. december 2003 - 15:48 #7
der skal også [] rundt om så notes ved at det er html

"[<a href=\"mailto:" + InternetAddress_show + "\">" + InternetAddress_show + "</a>]"
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
01. december 2003 - 15:53 #8
"[<a href=\"mailto:" + InternetAddress + "\">" + InternetAddress + "</a>]"
Avatar billede snowman71 Nybegynder
01. december 2003 - 16:07 #9
Kanon!! Mange tak for hjælpen!

Laver du ikke lige et "svar" i stedet for "kommentar" så jeg kan give dig pointene?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
01. december 2003 - 16:42 #10
her er svaret :)