Avatar billede klevert Nybegynder
01. december 2003 - 09:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruges eval()

Hvad bruger man eval() til, nogen der kan give mig et simpelt eksempel på, hvad den bruges til, for jeg fatter ikke helt ideen :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 09:16 #1
$minvar = "echo('hej');

udskriver du nu $minvar udskriver den echo('hej');

kører du derimod en eval($minvar); på den udskriver den hej

altså:

echo $minvar; //udskriver echo('hej');

echo eval($minvar); //udskriver hej
Avatar billede jensendk Nybegynder
01. december 2003 - 09:16 #2
eval  bruges når du henter php kode fra ekstern kilde.. F.eks hvis du har et php sript liggende ien database.. Så kan du køre eval på indholdet og så vil det eksekveres som almindelig PHP kode.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
01. december 2003 - 13:52 #3
fx:
eval(\$tal = 2);
echo $tal; // udskriver 2

Husk at escape de rigtige tegn - fx $ de "rigtige" steder - ellers går det galt.

http://php.net/eval