Avatar billede us-valle Nybegynder
30. november 2003 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Oprettelse af server instans

Hejsa

Vi er igang med et projekt på universitetet og er stødt på et "lille" problem. Vil starte med at fortælle conteksten og derefter problemet.

Vi udvikler et system til zoo, hvor mman via en PDA skal se relevant information alt efter hvor man er, fx hvis du står ved elefanten får du info om elefanten og hvis du står ved løven får du info om løven, osv.
Det skulle egentlig fungere med GPS, men da vi grundet økonomi og tid ikke kan gøre det har vi valgt at simulere denne GPS. Dette gøres ved at ha' en anden PDA, der via et trådløst netværk sende en række koordinater, som den første PDA så ser som GPS'en.

Problemet er så følgende. Vi har via nogle eksempler skruet en klient og en server del sammen. Klienten virker som den skal, men server delen kan vi ik få implementeret så det fungere. Hvis vi laver vores server del om til console application virker den fint. Den modtager alle de koordinater som vi sender. Når vi så prøver at kombinere den med resten af vores PDA program failer den. Efter hvad vi kan se modtager den, de første koordinater som er afsent, men alt derefter er væk. Vi fornemmer at server ikke kører som den skal efter første modtagelse, hvilke virke mærkeligt da den fungerede som console application.

Vi er ret sikker på at det er vores implementering som ik er helt 100 og det er så her i kommer ind i billedet :D

Jeg er smidt koden i en paster, hvor der er 2 klasser. Den ene klasse frmContextAware indeholder alt til vores skærmbillede, dvs design o.lign. Desuden findes der 2 metoder, update() og SetForms(). Den første tar vores koordinat array som argument og bestemmer ud fra det hvad der skal vises på skærmen og SetForms sætter så de enkelte dele. Den anden klasse indeholder vores server del - CoordinatServer.

Mit egenlige spørgsmål er så: Hvordan og hvor skal jeg kalde denne CoordinatServer. Output fra server er et array med 4 integers, som jeg så skal kører min update funktion med.

Koden: http://tsn.dk/p/?id=2768

Som i kan se ud fra point størrelsen er det ret vigtigt for os det her, idet vi skal teste tirsdag, så plz help us :D

Smid en kommentar, hvis der er noget i ik fatter ved koden, eller spørgsmålet, så skal jeg forsøge at forklare det :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
30. november 2003 - 12:45 #1
Aflever som Console Application, så er I ovre det problem. I er allerede gået på kompromis med jeres oprindelige idé, lidt mere kompromis skader ikke :) Fejlen er sikkert en dum lille kodefejl alligevel, altså går der ikke noget af jer af den grund
Avatar billede us-valle Nybegynder
30. november 2003 - 13:22 #2
well problemet er jo at vi skal teste systemet... dvs vi skal ha' en til at gå rundt med pda'en i hånden. Derfor er vi nød til at få det til at virke.
Avatar billede quaser Nybegynder
06. december 2003 - 00:26 #3
Hvad er Serverdelen, hvis det ikke er en console application?

Mener du at hvis både client og server kører på samme maskine vil det fungere og gøre det på 2 forskellige, går det galt?
Avatar billede quaser Nybegynder
06. december 2003 - 00:26 #4
Heh, er vist lidt til siden hva, hvordan gik det?