Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:43 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken DVD-afspiller skal jeg købe?

HEJ!

Er på udkig efter en DVD-afspiller men har ikke den ringeste anelse om hvad jeg skal købe, er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal kigge efter, eller selv har en der er god. Det vigtigste er at den kan afspille MPEG, da jeg har en masse liggende på compen som jeg gerne ville kunne afspille på den, koncertoptagelser osv osv. Prismæssigt havde jeg tænkt noget omkring max. 1500 kr.

En anden ting, der er meget få af dem hvor der rent faktisk står at de kan spille MPEG, men en eller anden sælgertype fortalte mig at hvis den kunne spille MP3 kunne den også spille MPEG den skulle bare have MP teknologien. Er det rigtigt?

Og hvad er forskellen på om den kan spille MPEG 4 og MPEG 2? jeg troede MPEG 4 var standard MPEG format siden '99 men jeg tager måske fejl, hvad er det format man som regel downloader fra nettet?

HJÆLP!!!

THANKS!!
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:45 #1
Du downloader normalt mpg3 vil jeg mene! Hvis du skal have noget godt kram skal du vælge danske kiss. Hvis du vil have noget billigt lort er kennex nok det bedste valg, ligger også omkring de 1500 for de modeller!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:45 #2
får man kun noget billigt lort for 1500? :-)
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:48 #3
Ja altså det er min mening, hvis du vil have en der kan afspille mpg filer. Ellers får du en god dvd-afspiller for 1500-2500,- Men vil dog foreslå du bruger lidt mere på en der afspiller mpg filer! Leder lige efter en til dig!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:49 #4
Har lige været inde på DVDpriser.dk og finde Kiss DP-450 - Region Free til 1564kr. den afspiller vidst hvad jeg skal bruge eller??

Den er bare forfærdelig grim :-) men det må jeg leve med hvis den er god.
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:50 #5
Tjek dem her ud, du kan så ringe til en forhandler(merlin vil jeg foreslå) og høre om prisen på modellen!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:50 #6
dem her??
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:50 #7
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:51 #8
He he glemmer altid at paste linket!
Avatar billede fbj1 Nybegynder
29. november 2003 - 22:52 #9
Det må have lidt at gøre med dit behov. I Fakta, Aldi og den slags steder kan du købe DVD spillere, der kan spille din mp3 musik (brændt over på CD-rom) for en 4-500 kr. Det er naturligvis ikke state-of-art, men det må som sagt komme an på dit behov, og dit indledende spørgsmål tyder på at det med MP3 musikken er det vigtigste.
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:52 #10
cool!det ser jo ud til at være noget i den stil, på DVD priser sår den til 1999,-
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:54 #11
????? Nej, det vigtigste er MPEG ikke MP3
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 22:54 #12
Den har jo også Ethernet stik osv, så kan du overføre direkte fra din com! Men en god dvd-brænder/afspiller er også nede på 4.000 i øjeblikket!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:59 #13
er det ok at jeg lige venter lidt med at give dig points? vil lige se om der er nogen andre der har nogle input også :-)
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 22:59 #14
må lige have lidt viden til at væbne mig mod sælgertyperne i butikken :-) de tror jeg er en dum blondine ;-)
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 23:12 #15
Nu er det jo sådan at jeg selv har været sælger i Merlin nogle år! Alt efter hvad du har tænkt dig at bruge på dvd-afspilleren! Vil jeg foreskå dig at tegne en serviceaftale med i købet, det kommer dig til gode i den sidste ende!
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 23:13 #16
har lige researched lidt, det må være MPEG2 der er mest almindeligt at man downloader tror jeg, så det er nok MPEG2 filer jeg har, irriterende at man ikke kan se det nogen steder i øvrigt
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
29. november 2003 - 23:13 #17
aha :-) vidste du ikke var upartisk da du foreslog Merlin!!
Avatar billede bleze Nybegynder
30. november 2003 - 00:13 #18
Kiss = Kram? Lol....

Køb en Xbox og mod den, så har du den ultimative mediebox...

www.xboxmediacenter.com
www.xboxmediaplayer.com
Avatar billede bleze Nybegynder
30. november 2003 - 00:16 #19
de færeste dvd afspillere kan afspille MPEG4 ISO (divx, xvix). Hvis du henter piratfilm fra nettet er de sikkert i disse formater.
De dvd film man køber er i 99,9% tilfælde MPEG2 og 0,1% MPEG1 vil jeg skyde på.
Med Xbox'en kan du afspille alt og også fremtidige formater så længe det kan decodes på en 730 mhz cpu
Avatar billede svb Nybegynder
30. november 2003 - 12:06 #20
Men hvis du mod din xbox, ryger reklamationsretten! og en xbox bliver aldrig ligeså god "grafik" som en dvd-afspiller! Det bliver også dyrere i den lange ende, for så bliver man jo nød til også at købe xbox spil hen ad vejen!
Avatar billede kk20 Nybegynder
22. december 2003 - 23:05 #21
Jeg vil helt sikkert overveje Amitech DVD 704 DivX.
Se -> http://www.amitech.dk/webprodukt/hifi/54704.asp
Avatar billede myanimalfarm Nybegynder
23. december 2003 - 08:18 #22
hov! har helt glemt at give point!

GOD JUL!!