Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

input med en value som ike skriver de der prikker

hvordan laver jeg et input med en value="password" som ikke skriver de der prikker, fordi jeg skal have type"password"
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 22:05 #1
du laver bare et alm text felt, password er kun for ikke at kunne vise det indtastede
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
29. november 2003 - 22:06 #2
<input type="text" name="textfelt" value="den tekst du vil have"> laver ingen prikker
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:13 #3
men så kommer der ikke prikker når man indtaster sit password.. det er nemlig det der er problemet..
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:14 #4
jeg vil have at der SKAL komme prikker når man skriver noget, men som start skal der stå entekst før man skriver... det kan man normalt ikke.. derfor søger jeg til Jscript..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 22:14 #5
var det ikke netop det du ikke ville have?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
29. november 2003 - 22:15 #6
så skal du have lavet noget med nogle lag, hvor når man trykker i tekstfeltet, så erstattes det af det lag med passwordfeltet
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:16 #7
minijensen.. du remte plet, men hvordan laver jeg de der lag? med x-index?
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:18 #8
og forresten hvad skal jeg skrive så når man klikker ind på input'et så sletter den automatisk teksten.. så man ikke først skal slette "bruger", for at kunne skrive fx administrator
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
29. november 2003 - 22:48 #9
<input type="text" name="bruger" value="bruger" onFocus="if(this.value='bruger'){this.value='';}"> Det rydder feltet, når det får focus, hvis altså der står "bruger" i det.

Du kan nok godt lave det med z-index - men en løsning jeg ville bruge ville nok være visibility eller innerHTML.

Kan ikke komme med et kodet løsningsforslag da jeg er ved at finde min seng, men kan kigge på det i morgen hvis du stadig ikke har fundet ud af noget.
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 22:58 #10
onmouseover=if(this.value='Bruger'){this.value='';} onmouseout=if(this.value=''){this.value='Bruger';} <-- det her virker også, men den kommer ikke igen.. hvad skal jeg så skrive?
Avatar billede kran06 Nybegynder
29. november 2003 - 23:01 #11
hov.. det skal man ikke alligevel... hvis du smider et svar får du points for det.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
30. november 2003 - 11:26 #12
svar =)
Avatar billede roenving Novice
30. november 2003 - 14:02 #13
-- er det denne, du har brug for ?-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Show/hide password-felt</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="javascript" type="text/javascript">
function showPass(f){
    fld1 = f.minPassTxt;
    fld2 = f.minPass;
    if(fld1.style.display=='block'){
        fld1.style.display='none';
        fld2.style.display='block';
        fld2.select();
        fld2.focus();
    }else{
        fld2.style.display='none';
        fld1.style.display='block';
        if(fld2.value!="")fld1.value = "Password"
    }
</script>
</head>
<body>
<br>
<form id="minForm" name="minForm" onsubmit="showPass(this);">
<input id="minInput" name="minInput" type="text" value="Tom" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" size="20">
<input id="minPass" name="minPass" type="password" value="" onblur="showPass(this.form);" size="20" style="display:none;">
<input id="minPassTxt" name="minPassTxt" type="text" value="Indtast password" onfocus="if(this.value==this.defaultValue)this.value='';showPass(this.form);" onblur="if(this.value=='')this.value=this.defaultValue;" size="20" style="display:block;">
<button name="button2" id="button2" onclick="showPass(this.form);alert('Nu skulle formen submittes')">Submit!</button>

</form>
</body>
</html>