Avatar billede madrich Nybegynder
29. november 2003 - 21:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Understøtter MySQL Unique Identifiers (GUID) som MSSQL ?

Understøtter MySQL Unique Identifiers (GUID) ækvivalent til MSSQL ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 21:02 #1
hvis det er hvad jeg tror, så hedder det UNIQUE i mysql
Avatar billede madrich Nybegynder
29. november 2003 - 21:06 #2
Og hvordan med performance GUID kontra INT > hvor meget langsommere fungerer Mysql?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. november 2003 - 21:07 #3
det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke har arbejdet med MS SQL
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2003 - 21:08 #4
UNIQUE er ikke det samme som GUID.

Så vidt jeg ved har MySQL ikke sådan en feature.

Men du kan selv lave den ved at generere værdier med f.eks.
  IP adresse CONCAT tid CONCAT løbenummer
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2003 - 21:09 #5
Man kan ikke gave oplysninger i en GUID i en INT (men en INT er
hurtigere end en GUID´fordi den fylder mindre).
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2003 - 21:10 #6
Hvis du bruger MySQL til det den typisk bruges til, så er MySQL
lynende hurtig.
Avatar billede madrich Nybegynder
29. november 2003 - 22:22 #7
hmm. jeg refraser lige spørgsmålet ;=)

Har MySQL en datatype/felttype GUID (ækvivalent til UniqueIdentifier i MSSQL)

Arne_V > jeg kan sagtens generere GUID'er

Desuden - Hvis MySQL har en datatype/felttype GUID, hvordan forholder det sig rent performance i forhold til datatype/felttypen INT. ?

Ikke noget med at stoppe GUID'er i felter af typen INT (kan ikke lade sig gøre i sagens natur)
Avatar billede madrich Nybegynder
29. november 2003 - 22:25 #8
Jeg spørger da jeg vil porte en eksisterende .NET løsning til at køre på MySQL istedet for MSSQL (Som har implementeret UniqueIdentifiers - med en ret heftig performance)- og kan ikke "nøjes" med at bruge et nvarchar felt, da det typisk vil sløve applicationen væsentligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2003 - 22:45 #9
Nej - det har den ikke.

Du bliver nødt til at bruge CHAR(16).

Jeg kan iøvrigt ikke se, at det skulle give noget nævne værdigt
performance overhead.

Ingen grund til at bruge VARCHAR. MySQL har ikke NVARCHAR.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 21:01 #10
OK ?