Avatar billede olej Nybegynder
29. november 2003 - 13:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af ram type

Jeg har netop bestilt et Gigabyte GA-8KNXP, men endnu ikke besluttet hvilket ram jeg skal købe. Jeg har 2 stk DDR-3200 KINGSTON Value liggende KVR400X64C3/256. Hvad bør jeg vælge ?? Har læst om Corsair MODEL: CMX256A-3200C2 som skulle være gode. Hjælp
Skal køre som følger :
P4-2,6 FSB 800
2 stk 80Gb/ata133 disk i raid
Avatar billede psitron Nybegynder
29. november 2003 - 13:16 #1
Kig i din Gigabyte manual og find ud af hvor hurtig RAM dit nye kort understøtter.

Hvor hurtig DDR RAM kan det køre? PC2700? PC3200?
Understøtter det PC333?

Ud fra disse informationer er det bare at gå på prisjagt. Se www.edbpriser.dk - De har en god oversigt og søgefunktion til køb af PC udstyr.

Husk: Hvis du har flere RAM moduler kører de ikke hurtigere end det langsomste af dem.
Avatar billede olej Nybegynder
29. november 2003 - 13:47 #2
Modellen kan køre med Dual channel DDR400,333,266
Avatar billede egidiussen Nybegynder
30. november 2003 - 10:43 #3
Hejsa
Jeg ville uden tvivl købe enten 2x256 eller 2x512 mb Kingston HyperX PC3500, da disse ram er forholdsmæssigt billige og det er MEGET overclocking vendligt (og derfor meget stabile). Selvom dit bundkort ikke kan køre pc3500, så kan man bare lade dem køre den hastighed som bundkortet kan - derved har man nogle ram som kan bruges noget længere frem i fremtiden.

Skipper
Avatar billede olej Nybegynder
01. december 2003 - 09:40 #4
Hej egidiussen.

Jeg tror du har ret mht. Kingston typen..Tak.. Jeg skal også beslutte mig for om min cpu skal være en P4-2,6 (fsb800) eller en P4-2,8 ( fsb800 ). Hvilken
model skal jeg vælge hvis jeg vil oc, og hvilken type køler vil du da foreslå.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. december 2003 - 12:16 #5
Personligt ville jeg ikke overclocke min P4 - hvis du gerne vil, så skal du helt klart have 2,4 modellen, da den er mest OC venlig. Mht. køler, så kommer det an på hvor meget du vil OC - hvis du vare vil OC op til 2,6-2,8 (med en 2,4) så ville jeg nok enten bruge den BOX køler som følger med (evt sammen med en kabinetblæser eller to) eller evt. købe en MIST 12 db. Hvis du vil OC meget, så skal du nok have noget i stil med:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724647900
eller
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724647908

Skipper
Avatar billede olej Nybegynder
01. december 2003 - 16:58 #6
Nu ligger det således at 2,4 og 2,6 prismæssig ligger på næsten samme niveau, bør jeg stadig vælge 2,4..Sidste sp. angående mainboard..Hvad er der bør jeg så vælge Gigabyte GA-8KNXP el Asus P4C800 E Duluxe ell Abit IC7-MAX3, IC7-G MAX 2 Advance...

OJ
Avatar billede egidiussen Nybegynder
01. december 2003 - 17:42 #7
Ja, det kan nok bedst betale sig at købe 2,6 ghz..
Du går i hvert tilfælde ikke galt i byen med Abit IC7-G Max2 advanced - jeg ville nok købe Abit IC7-MAX3 ATX - se test: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=21

Skipper