Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 12:17 Der er 10 kommentarer

phpBBforum integration

Ja, jeg vil gerne vide, om det er muligt at få sit phpBB forum sat ind, så det ligger inde på ens side, i stedet for at ligge selvstændigt. Dvs., at jeg gerne vil have en top, en menu, en bund, osv., som jeg normalt bruger på min side og så have mit forum der hvor indholdet af min side er.

Jeg har tænkt på noget ala dette:

<?php
include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/genbrug/top.php");
?>
<!-- INDHOLD -->

<?php
include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/forum/index.php");
?>

<!-- /INDHOLD -->
<?php
include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/genbrug/bund.php");
?>

... Men så skal jeg sætte alle phpBB sider ind sådan her! Jeg kan nemlig ikke finde ud af at sætte min side bund og top ind i en slags "header" og "tail" på phpBB forumet med en include, så jeg kan undgå dette.

Her er min side, hvis det skulle hjælpe:
www.nintendocenter.dk

Håber I kan hjælpe, selvom jeg ikke er så god til at forklare:D
Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 12:40 #1
Har på fornemmelsen, at jeg skal rette "overall_header" og "overall_footer" i min template-mappe, men jeg kan ikke kode php i .tpl filer :/
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2003 - 12:42 #2
Prøv at finde filerne overall_footer.tpl og overall_header.tpl og se, om det hjælper at rette i dem.
Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 12:44 #3
Jeg kan godt, hvis det blot er html jeg skal have ind, men det er også php, og så går den ikke:(
Avatar billede fcknet Nybegynder
29. november 2003 - 12:48 #4
Tror det er smartere at spørge i phpBB's eget forum.

http://www.phpbb.com/phpBB
Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 12:50 #5
Tja... Er der er da ingen, der ved det?
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. november 2003 - 13:01 #6
selvfølgheligt kan du det.
Men det er overall_header og footer du skal editere

Det er sku rimligt simpelt at redigere det - evt kan du oprette en opgave over i sharksforum.dk ,  så vil jeg gerne gøre det, men det er for tidskrævende til jeg vil gøre det gratis :-)
Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 13:07 #7
ja, men "overall_header" og "overall_footer" kan man ikke programmere php i:(
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. november 2003 - 13:39 #8
så ret i overall index ...
Avatar billede nintoman Nybegynder
29. november 2003 - 13:45 #9
Ehm... Hvir ligger den fil så? Kan i hvert fald ikke finde nogen, der hedder det:D
Avatar billede vistodk Nybegynder
01. december 2003 - 15:45 #10
INDEX.PHP selvfølgeligt...