Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 17:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

samme højde på 2 divs?

Halløj i skuret!

jeg sidder her og fedter med en omgang CSS layout.

nok ikke det smarteste man kan gøre i denne her sammenhæng men f*ck nu det :)

hvordan får jeg 2 givne <divs> til at have samme højde?

det er vel og mærke den div der indeholder mest der skal "måles" efter ... - dvs den div der er mest indhold i når siden loades.. den højde skal "begge" divs have :)

kom frisk med bud ..

og på forhånd tak.
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 17:28 #1
det er så 2 <div>'s .. men det har i jo nok regnet ud :P
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2003 - 17:29 #2
Prøv at gøre ligesom her:
http://www.eksperten.dk/spm/433323

Altså med at sætte en div uden om :-)
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 17:37 #3
hm, great .. - tester sgu lige :)
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 17:44 #4
hmm, synes ikke rigtigt jeg kan få det til at virke.. - de 100% der reagerer den ikke meget på.
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 17:57 #5
den div "udenom" reagerer slet ikke på de 2 divs inden i .. jeg kan give den en border - og selvom der er 2 divs indeni med masser af indhold, så ændrer det intet ved den udenomliggende-div :/
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2003 - 18:04 #6
kunne du vise et link eller noget kode???
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 18:08 #7
ja, var lige igang :)

siden her > http://nes.r0x0r.dk/cms/

css'en har jeg lavet som document based, så vis kilde for koden :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. november 2003 - 20:30 #8
er det den blå og grå der skal være lige høje??? For det er de jo i forvejen...
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. november 2003 - 20:34 #9
ja, nu er de fordi jeg har sat en fast højde.. men hvis alle har 100% ser det sådan her ud.. - prøv refresh engang :)
Avatar billede grunken Nybegynder
28. november 2003 - 23:25 #10
indsæt disse par linier mellem <head> & </head>

<script type="text/javascript">
function tilpas(){
  hoj1 =  document.getElementById('content');
  hoj2 =  document.getElementById('navbar');

  hoj1.style.height = (hoj1.offsetHeight>hoj2.offsetHeight)?hoj1.offsetHeight+"px":hoj2.offsetHeight+"px";
}
</script>

så opnår du vel det du ønsker :)
Avatar billede nesredep Nybegynder
29. november 2003 - 00:09 #11
ja, næsten .. eller dvs, jeg fatter _intet_ af JavaScript, så kan du forklare hvordan jeg får det ned i nogle variabler jeg kan bruge således jeg kan style elementerne i document?

dvs

<div id="foo" style="height:<variabel px>">

kunne være great!
Avatar billede grunken Nybegynder
29. november 2003 - 00:17 #12
faktisk skal føromtalte løsning vist se sådan ud :-)

<script type="text/javascript">
function tilpas(){
  hoj1 =  document.getElementById('content');
  hoj2 =  document.getElementById('navbar');

  if(hoj1.offsetHeight>hoj2.offsetHeight)
    hoj2.style.height=hoj1.offsetHeight+"px";
  else
  hoj1.style.height=hoj2.offsetHeight+"px";
}
</script>

og så havde jeg glemt at fortælle dig at du skulle kalde den ved onload af dokumentet

altså

<body onload="tilpas();">

ydermere er det faktisk nemt nok at ændre højden på en eksisterende div, du skal bare huske at du først skal kalde function/linien når elementet er loaded :-)

hvis vi tager dit ovenstående eksempel så skal du eks. bare tilføje lidt til din body :)

<body onload="document.getElementById('foo').style.height = "120px";>

og vupti :-)
Avatar billede nesredep Nybegynder
29. november 2003 - 00:20 #13
det er satme god stil det der! :)

jeg har kun ca ledt efter et svar på mit problem sådan ca. siden kl 11 i morges.. - javascript gooks er ikke så nemme at få fat på åbenbart! :)

det virker fortrinligt.. - pissemange tak!

smid et svar du fortjener jo 1000 point :P
Avatar billede grunken Nybegynder
29. november 2003 - 00:59 #14
Mærkeligt, der plejer netop herinde altid at være en javascript geek i nærheden ;D

Jeg kaster med glæde et svar...

og mhht. 1000 points, så er det du har sat på højkant mere end rigeligt...normalt plejer pointsatsen i denne kategori at være omkring 30 points :-)
Avatar billede nesredep Nybegynder
29. november 2003 - 01:14 #15
argh, har du tid til et sidste svar? :)

<script type="text/javascript">
function tilpas() {
  hoj1 = document.getElementById('content');
  hoj2 = document.getElementById('navbar');
  hoj3 = document.getElementById('mainframe');

  hoj1.style.height=hoj3.offsetHeight+"px";
  hoj2.style.height=hoj3.offsetHeight+"px";
</script>

kan du forklare hvorfor det der ikke giver hoj1 og hoj2 samme højde som hoj3 ?

når dokumentet er loaded self.. - dit svar før virkede fint, men har fundet ud af denne her måde er mere optimal! :)
Avatar billede nesredep Nybegynder
29. november 2003 - 01:23 #16
damn, jeg er en torsk .. det virker jo også fint

har bare glemt } til sidste i scriptet.. - beklager, min dumhed :)

tak for hjælpen - det var sgu super :)
Avatar billede grunken Nybegynder
29. november 2003 - 01:26 #17
okay ;D

kan se du klarede den selv :)