Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd på win2000 - hvordan

Har fået en pc med win 2000 pro. - kan ikke få den koblet på internettet via bredbånd. ingen prob. med win 98 , me og win xp .......
Skal man gøre noget speciel i win2000 i forhold til de andre op.sys. ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2003 - 16:26 #1
Det skulle der ikke være, XP kan faktisk være mere problematisk, med sin indbyggede firewall.

Du bør kikke på driveren til netkortet.

Prøv at pinge 127.0.0.1 for at se om din IP stack virker
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. november 2003 - 16:26 #2
næe ikke det jeg ved af,men hvis du gir lidt oplysninger om hvad og hvordan ?
Avatar billede bredker Nybegynder
28. november 2003 - 17:09 #3
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 17:39 #4
Har pinget127.0.0.1 . ok !!

Laver jeg en ipconfig/renew får jeg svaret : ....... dhcp serveren er ikke tilgængelig.
men skifter jeg over på nib xp pc, er der ingen problemer. kører direkte på adsl modem ( ingen router )
Avatar billede badehatten Nybegynder
28. november 2003 - 20:00 #5
Start med en ipconfig /release på den XP-maskinen inden du skifter til Win2000. Læs evt mere http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipconfig_release_renew.php
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2003 - 20:26 #6
badehat > det er 2 pc´ere , en med xp - den anden så med win2000. jeg skifter blot netkabel fra adsl modem til enten den ene eller anden pc. Skal ha´router på et senere tidspunkt.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. november 2003 - 20:28 #7
har du fast ip , eller dynamisk
Avatar billede badehatten Nybegynder
28. november 2003 - 20:52 #8
Netop fordi det er to forskellige PC'ere med to forskellige netkort kan det være nødvendigt at release IP-adressen på den ene maskine før den anden sættes til, hvis du fx kun har een IP-adresse til rågdighed, der uddeles via DHCP.
Avatar billede juks Novice
29. november 2003 - 00:50 #9
hvis du indtaster DNS på begge maskiner fungere det nok