Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:17 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Ingen opdatering af side

Jeg bakser med at lave en side, som henter nogle data fra en database. Intet nyt og spændende der....

Jeg opdatere data i databasen fra et VB program og jeg kan se at data rent faktisk bliver opdateret i databasen, men klikker jeg på linket i siden opdatere den, men med de samme oplysninger som før.
Hvis jeg derimod højreklikker på siden og vælger "refresh" på siden, så viser den de nye oplysninger.
Er det en indstilling i internet explorer (bruger 6,0,28...) eller er det en bøf i mit ASP script, som ellers køre fejlfrit.
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:20 #1
Hvordan ser dit link ud, og bruger du en QueryStringVariabel til at sætte noget a'la mode=opdater ?
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:21 #2
Bruger du Response.Expires = 0 ( eller et minustal ) i toppen af dine sider ?
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:22 #3
Linket jeg bruger er std. html : <a href="side.asp">Side</a>
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:22 #4
Bruger heller ikke "Response.Expires"
Avatar billede bredum Nybegynder
28. november 2003 - 14:23 #5
Ja, jeg ville anbefale dig at klare det med noget javascript;

<script>
  setTimeout('boing()', 4000);
  function boing()
  {
    document.location.href = 'side.asp';
  }
</script>

Hvor side.asp er din side og 4000 er antal MS der skal gå mellem hver reload.

(Utestet - men burde virke)
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:23 #6
Og du siger altså at du opdaterer i db, klikker på linket - men at de nye data først dukker op efter en manuel refresh ?

Fordi så er det noget med cache...

Lav denne: Response.Expires = -1
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:28 #7
Har smidt Response.Expires = -1 i en fil, som hentes af alle asp siderne på sited, men lige fedt. Hjælper ikke.

Vi har en proxy her på jobbet, men da siden ligger på min egen puter og jeg bruger url=localhost, så kan det da ikke være det. Vel ?
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:30 #8
Nej, men siden kan caches i din egen browser.

Den skal svh stå allerøverst på en side
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:32 #9
Kan man disable client cache et sted ?

chriscross : Data er der og manuel refrech virker. Det lugter af at være lokalt. Ikk'?
bredum : Den vil genstarte hver 4 sekund. Nok ikke lige ønskeligt, men :-/
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:33 #10
Du kan sørge for at siderne ikke bliver cachet med nogle metatags - skal lige se om jeg kan finde dem..
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:35 #11
Under IE : Tools -> Tempo.. internet files -> Settings : Den stod til auto og jeg smed den i every time

Det lader til at det virkede...
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:35 #12
Her er de:

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

- og så kombineret med Expires kan det ikke gå helt galt ;-)

Men du skal lige tømme din brower for temporere filer før du kan se om det virker ( de ér jo cachet nu )
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:36 #13
>>qolyf

De metatags jeg lige har smidt sørger for at siden aldrig kommer derind, så sæt dem endelig på ;-)
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:42 #14
Smid et svar...

Tester det senere. Det andet virker nu, men jeg kaster også dine meta'er på siderne, så ser jeg hvordan det virker når kunden får det hele :-)
Avatar billede chriscross Nybegynder
28. november 2003 - 14:43 #15
OK

God weekend
:o)
Avatar billede golyf Nybegynder
28. november 2003 - 14:46 #16
i lige måde begge.....