Avatar billede 00_bjarne_00 Nybegynder
28. november 2003 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke skrive til mysql databasen

jeg kan ikke skrive det jeg vil ha i databasen den laver tomme felter eller den skriver ikke her er den kode jeg har brugt
<?php

    mysql_connect("localhost", "", "") or die("Could not connect: " . mysql_error());
    mysql_select_db("test");

    $overskrift = addslashes($overskrift);
    $text = addslashes($text);
    $link = addslashes($link);
    $linktext = addslashes($linktext);
    $id = $id;

    if ($overskrift != 'Overskrift indtastes her') {
        $overskrift = $overskrift;
    } else {
        $overskrift = $default_titel;
    }

    $sSQL = "INSERT INTO `news` (`id`, `overskrift`, `dato`, `text`, `link`, `linktext`) VALUES ('', '$overskrift', '".time()."', '$text', '$link', '$linktext');";
    mysql_query($sSQL);

    $overskrift = stripslashes($overskrift);
    $text = stripslashes($text);

    header("location: index.php");
?>

når  jeg kommer til siden skriver den
Notice: Undefined variable: overskrift in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 7

Notice: Undefined variable: text in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 8

Notice: Undefined variable: link in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 9

Notice: Undefined variable: linktext in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 10

Notice: Undefined variable: id in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 11

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php:7) in d:\inetpub\wwwroot\nyhedder\addpost.php on line 25

er der en der kan hjælpe mig
Avatar billede sthen Nybegynder
28. november 2003 - 11:04 #1
Du skal kode efter de nye standarder, hvor register_globals er sat til off i php. Det er helt klart det der driller dig her.
Avatar billede 00_bjarne_00 Nybegynder
28. november 2003 - 11:06 #2
hvad menner du med det
Avatar billede googolplex Novice
28. november 2003 - 11:10 #3
Du skal starte med at 'fange' dine variabler før du kan bruge dem:

$overskrift = $_POST['overskrift'];
Avatar billede 00_bjarne_00 Nybegynder
28. november 2003 - 11:11 #4
og er der andet jeg kan grøre
Avatar billede sthen Nybegynder
28. november 2003 - 11:15 #5
Du har en hel række variabler i dit script her:

    $overskrift = addslashes($overskrift);
    $text = addslashes($text);
    $link = addslashes($link);
    $linktext = addslashes($linktext);
    $id = $id;

Hvor får du dem fra??

HVIS det er fra en <form> sendt med kommandoen POST, skal du nu skrive f.eks.:
if(isset($_POST['overskrift'])= addslashes($_POST['overskrift']));
Avatar billede sthen Nybegynder
28. november 2003 - 11:15 #6
Nope der er ikke andet at gøre end at lære at kode rigtigt