Avatar billede martin19 Nybegynder
27. november 2003 - 18:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kontrol af evt. virus

Hej. Jeg har haft virus på min computer og fået den renset med norton antivirus jeg mener den hed W32.HLLW.Gaobot.AA, men jeg vil gerne være helt sikker på at der ikke er mere tilbage, så jeg vil være meget taknemmelig hvis der en der gider tage et kig om det ser fornuftidt ud eller der er noget galt. Jeg har ved hjælp at HijackThis programmet kopiret et log at mit system med:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:50:21, on 27-11-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\ezula\mmod.exe
C:\PROGRA~1\YAHOO!\MESSEN~1\ypager.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Martin\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O2 - BHO: (no name) - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ycomp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [eZmmod] C:\PROGRA~1\ezula\mmod.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\PROGRA~1\YAHOO!\MESSEN~1\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Yahoo! Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37939.5423263889
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede arlet Juniormester
27. november 2003 - 18:18 #1
løber den lige igennem
Avatar billede svb Nybegynder
27. november 2003 - 18:20 #2
Arlet>> Du samler mange point ind på det der! Du er vel snart at se oppe i højre hjørne???
Avatar billede arlet Juniormester
27. november 2003 - 18:23 #3
Nogle kan programmér og nogle kan lave hjemmesider. jeg kan det her*S*
Avatar billede tuidoi Nybegynder
27. november 2003 - 18:24 #4
Arlet jeg har en log som jeg fået aovergaard til at kigge igennem og fået fjernet det meste.. men hun er vidst smuttet så jeg kunne tænke mig at vide om du ville kigge engang når du er færdig med denne.. jeg ligger den som nyt spørgsmål med 50 point.. hvis det er fint.. :)
mvh tuidoi
Avatar billede arlet Juniormester
27. november 2003 - 18:26 #5
det behøver du ikke, hun er helt sikkert ikke smuttet, jo måske får at få noget at spise, vent på hende..
Avatar billede arlet Juniormester
27. november 2003 - 18:27 #6
Du skal ikke oprette noget spørgsmål for det, jeg kigger bagefter, hvis hun ikke er dukket op!!
Avatar billede arlet Juniormester
27. november 2003 - 18:30 #7
martin19 -> Den er fuldstændig ren

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. november 2003 - 20:45 #8
tuidoi-> Så syntes jeg du skal gå ud og kigge på mit sidste svar som det efterhånden er længe siden jeg gav dig.
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 11:51 #9
Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede martin19 Nybegynder
03. december 2003 - 16:41 #10
Det virker nu...
Tak for hjælpen alle
Avatar billede arlet Juniormester
03. december 2003 - 16:43 #11
Velbekommen