Avatar billede gudav Nybegynder
27. november 2003 - 14:41 Der er 14 kommentarer

rs.pagesize

Jeg har en collection af objecter som jeg viser på en side, men jeg vil gerne vise 50 pr side.

Jeg ville jo mene at jeg kunne skrive
objCollection.PageSize = 50
da min collection jo er et rs af objecter, men jeg får følgende fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'PageSize'

Jeg er lidt på bar bund i øjeblikke så jeg håber der er nogle der har haft samme problem og kan hjælpe
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. november 2003 - 14:43 #1
Avatar billede gudav Nybegynder
27. november 2003 - 14:46 #2
Hmm kan ikke få adgang til den side:(
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. november 2003 - 14:49 #3
hmm - den virker fint hos mig...
Avatar billede gudav Nybegynder
27. november 2003 - 14:50 #4
ok oppe igen her også:)

Men det hjælper mig jo ikke det vilde

Den siger rs.pagesize=10, det gør det jo kun endnu mere underligt at det ikke virker?? :(
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:00 #5
Hvilken objecttype er objCollection ? Så vidt jeg husker så virker .PageSize egenskaben kun med RecordSet objecter... Og hvis dit object er af en anden type, kan du jo ikke regne med at samme egenskaber gælder for den.
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:01 #6
...der står jo direkte i fejlmeddelelsen at: "Object doesn't support this property or method: 'PageSize'" - så se om du kan finde noget dokumentation på den object-type du roder rundt med...
Avatar billede gudav Nybegynder
27. november 2003 - 15:02 #7
min colection indeholder et rs af alle de rs der findes i dben
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:06 #8
ehhh... et resultset over resultsets? Never heard of that before...

Kan du evt. komme med lidt kode, så det var lidt nemmere at overskue hvad/hvor fejlen er?
Avatar billede gudav Nybegynder
27. november 2003 - 15:16 #9
Jeg har et object der indeholder feks en kunde (navn efternavn adr osv) og min collection er et rs af alle de objecter, og det er der vist ikke noget nyt i;) Hvad mit rs indeholder burde jo ikke have noget at sige.
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:19 #10
Sikkert ikke - dit problem er bare at din ObjectCollection ikke understøtter en funktion ved navn "PageSize", så du må finde en anden løsning...
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. november 2003 - 16:28 #11
Den fejl du beskriver kommer typsik hvis man åbner sit recordset forkert. Den forkerte måde er den med Set recordsetnavn = Connection.Execute("SQL-sætning")

Så hvis du har en linje som denne:

Set rs = Conn.Execute(SQL)

Skal den laves om til disse to linjer for paging virker:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open SQL, Conn, 1
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. december 2003 - 00:23 #12
Kom du vidre med det?
Avatar billede gudav Nybegynder
13. januar 2004 - 16:40 #13
Nej jeg har lige været væk fra det noget tid, men så lige dit svar og var inde og kigge igen, men jeg har lavet det som du foreslår.
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. januar 2004 - 13:52 #14
Får du så en fejl, eller hvad ?