Avatar billede villien Nybegynder
27. november 2003 - 14:28 Der er 5 kommentarer

execute en java fil (.jar) gennem asp

Har problemer med at eksekvere en java fil gennem asp.
den måde jeg har prøvet på er gennem
Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
her eksekvere jeg en .bat fil som så eksekvere java filen.
Den melder at det gik fint, men den udfører ikke noget, hvis jeg på serveren åbner .bat filen eksekvere den fint java filen så her virker det??
java filen skal kaldes med 3 parametre
så umiddelbart er det måske noget med rettigheder.??

'##############
Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
Executor.Application = "E:\sti\sti\run.bat"
Executor.Parameters = "1param 2param 3param"
Response.Write "Attempting to execute " & Executor.Application & "<br>"
  strResult = Executor.ExecuteWinApp
  Response.Write "The result of this call was: " & strResult
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:03 #1
Jeg kender ikke meget til ASPExec funktionen, men umiddelbart kunne jeg forestille mig, at det eneste du får tilbage er resultatet/outputtet af din .bat fil, og ikke den .jar fil som den starter.

Har du evt. mulighed for at starte .jar filen direkte fra ASPExec?
Avatar billede villien Nybegynder
27. november 2003 - 15:33 #2
ja præcis men .bat filen starter bare ikke .jar filen.
Hvis man kan åbne .jar filen direkte ville det være perfekt.
så hvis du kender en asp måde at starte en .jar fil på med 3 parametre er jeg lykkelig
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. november 2003 - 15:41 #3
Hvordan kalder du .jar filen inde fra .bat filen? Prøv at smide .bat filens indhold ind her, så kan det være vi kan strikke noget sammen...
Avatar billede powell Nybegynder
27. november 2003 - 16:20 #4
Jeg ville da kalde java koden fra via et java object

Javakode eks:
//------------------------------------------------------------------

public class hello
{
  public static void main(String[] args)
  {
  //do nothing - this will keep us from getting a compile error
  }
  public String SayHello()
  {
  return "Hello Geek";
  }

//------------------------------------------------------------------

ASP kode eks:
<%
set javaObject = GetObject("java:hello")
strResult = javaObject.SayHello()
Response.Write(strResult)
set javaObject = nothing

%>
Avatar billede villien Nybegynder
27. november 2003 - 16:49 #5
min .bat er meget simpel
'######
@echo off
java -jar sti\xxxx.jar sti\test\param1 sti\test\param2 sti\test\param3