Avatar billede lazer Nybegynder
15. september 1999 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link til fil men fjern Endelse.

Hej
Jeg har lavet en side der linker til en fil. fx.: "Kylling.002"
Men .002 er et versions nummer, og det kan skifter til 003, oo4 osv. Men jeg vil ikke ændre mit link på siden.
Jeg ved at man kan bede om at fjerne noget af fin navnet. så min link kun beder om "Kylling".
Men jeg ved ikke hvordan.
Her er den del der linker:
<td WIDTH="18%"><font SIZE="2"><p ALIGN="CENTER"><a href="file://ABC/Abcapblk.004" target="_self">ABCA-P-BL-K</a></font></td>

Hvad gør jeg for at få den til at kunne finde filen selv om den er omdøbt til "Abcapblk.005"?
Mvh. Lazer
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. september 1999 - 13:00 #1
1)Find ud af hvor mange bogstaver fil navnet er lang (via Len(filnavn)

Lav så en :

Response.write mid(filnavnet,1,len(filnavn)-4)

så skriver den kun filnavnet, ikke endelsen
Avatar billede lazer Nybegynder
15. september 1999 - 13:50 #2
Jamen kan den så læse filen fra drevet?
Skal den ikke hedde:
Response.write right(filnavnet,1,len(filnavn)-4)
?
Kan du eller en anden ikke lave et program eksempel ud fra det eksempel som jeg lavede først?
Please!

Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. september 1999 - 13:55 #3
hvad skal det script gøre, sig mig det..så kigger jeg på det.
Avatar billede lazer Nybegynder
15. september 1999 - 14:04 #4
Scriptet skal hente en fil hedder fx: c:\kurt\bent.002

Men hvis filen omdøbes til bent.003 så skal linket stadig fungere på siten.

Derfor skal Scriptet kunne hente filen ud fra de 4 første karaktere altså "bent"

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede mjess Nybegynder
16. september 1999 - 08:13 #5
Følgende kode gennemsøger folderen 'download' for filer, hvis navn starter med "bent.", og skriver et link til den sidst fundne fil, der passer.

Dim fs, path, DownloadFolder, FileColl, link, linkname

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
path = Server.MapPath("download")

Set DownloadFolder = fs.GetFolder(path)
Set FileColl = DownloadFolder.Files
For Each file in FileColl
    If Left(file.name, 5) = "bent." Then
        link = "download/" & file.name
        linkname = file.name
    End If
Next

Response.Write "<A HREF=""" & link & """>" & linkname & "</A>"
Avatar billede lazer Nybegynder
16. september 1999 - 08:50 #6
Hej Mjess.
Jeg har brugt dit eksempel:

<html>

<head>
<title>New Page 2</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 3.0">
</head>

<body>
<%
Dim fs, path, DownloadFolder, FileColl, link, linkname

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
path = Server.MapPath("Server\folder\folder\Abc\")

Set DownloadFolder = fs.GetFolder(path)
Set FileColl = DownloadFolder.Files
For Each file in FileColl
If Left(file.name, 9) = "Abcafmix." Then
link = "Server/folder/folder/Abc/" & file.name

linkname = file.name

End If
Next

Response.Write "<A HREF=""" & link & """>" & linkname & "</A>"
%>
</body>
</html>

Men det virker ikke. Gider du rette det til?
Jeg bliver vist nødt til at give dig mindst 100 Points, hvis du får det til at virke.
Mvh. Lazer
Avatar billede lazer Nybegynder
16. september 1999 - 08:58 #7
Det er en anden server som filen ligger på, så hvis du gider skrive stien, korrekt. Jeg tror at det er en af problemerne.
Lazer
Avatar billede mjess Nybegynder
16. september 1999 - 10:53 #8
lazer

Beklager, men jag mener ikke at man kan gøre det, når filen/filerne er placeret på en anden server.