Avatar billede borsk Nybegynder
27. november 2003 - 10:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk detach attachment og dokumenter

Hejsa

Jeg sidder her med en Notes database (9GB) som er et stort CRM system.

Jeg vil gerne på en eller anden måde have hevet alle de dokumenter ud som er lagt ind i system under kunderne.

Dokumenterne er som normalt Powerpoints, Word, Regneark eller Mails.

Det er lykkedes mig at finde en måde hvorpå jeg kan hive alle dataene ud, men nu mangler jeg filerne.

Endelig stil yderligere spørgsmål. (Jeg er bestemt ingen notes haj)

Borsk
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. november 2003 - 11:31 #1
Hej Borsk

1) Er det et ITF CRM system?
2) Jeg har en løsning, der hiver alle attachments ud og lægger dem i en separat Notes database, hvorfra dit CRM system kan åbne dem. Det gør CRM basen meget mindre og meget hurtigere, og du kører stadig i Notes. Løsningen er ikke gratis(!).
Lad mig vide om du er interesseret.
Avatar billede borsk Nybegynder
27. november 2003 - 11:41 #2
Hejsa

Nej, jeg skal have dokumenterne ud af notes da der migreres væk fra notes.

Jesper
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
27. november 2003 - 11:47 #3
Hva' er nu det for noget. At bede om assistance til at migrere væk fra Notes - Fyyy ;-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. november 2003 - 11:48 #4
OK - fair nok.
Stadig - Er det et ITF CRM system?
Uanset skal du blot lave en agent der looper gennem alle dokumenter, tjekker om der er et 8eller flere) atachments og så detache disse. For hver kunde kan du angive et separat bibliotek at lægge filerne under. Hvis du ikke er en Notes haj så......  ;-) (få nogen til at hjælpe dig on-site!)
Rent nysgerrighed: hvorfor og til hvad skal I migrere?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. november 2003 - 11:54 #5
Dine Dokumenter kan ligge som bilag og som OLE-objekter. Bilag er meget nemmere. Kan du se hvordan filerne er placeret i systemet?
->cdelicht: Har du specialiseret dig i migrering fra ITF, eftersom du har et værktøj til det :-)
//Jörg
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. november 2003 - 11:56 #6
>>Jörg
Næ, det er et generelt doc-håndterings værktøj. Men måske er der penge i dit forslag :-))))
Avatar billede borsk Nybegynder
27. november 2003 - 12:03 #7
Heh, i lyder som en gang notes freaks :)

Cdelicht, det er egen udvilket til organisationen så det er det ikke.

Jeg sidder i søster selskabet uden notes erfarring, men nu har jeg databasen og installetet en domino server. Jeg har fået hevet alle kunde information ud og lign.

Jogii: Jeg aner ikke om det er et OLE objekter eller ej, jeg ved bare at det er helt alm. word dokumenter som er blevet vedhæftet under det som bliver kaldt correspondance under hver kunde. Det kan også være mails og mails med vedhæftede filer.

Cdelicht: et script der hiver dokumenter ud pr kunde i hvert sit bibliotek er min ønske tanke. men kan da vel ikke være så svært vel :) bare sig hvordan :)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. november 2003 - 12:31 #8
Intet er svært for den som kan!
Jeg orker ikke at gennemgå det i detaljer her - enten må en anden gøre det, eller du må få en ekstern til at hjælpe.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
01. december 2003 - 00:07 #9
"et script der hiver dokumenter ud pr kunde i hvert sit bibliotek"

Nedenstående er sakset fra hjælpen:

This script detaches and removes all the file attachments in a document's Body item that are larger than 100,000 bytes. The first file attachment that's found gets detached to c:\reports\newfile1, the second attachment that's found gets detached to c:\reports\newfile2, and so on.
Dim doc As NotesDocument
Dim rtitem As Variant
Dim fileCount As Integer
Const MAX = 100000
fileCount = 0
'...set value of doc...
Set rtitem = doc.GetFirstItem( "Body" )
If ( rtitem.Type = RICHTEXT ) Then
  Forall o In rtitem.EmbeddedObjects
    If ( o.Type = EMBED_ATTACHMENT ) _
    And ( o.FileSize > MAX ) Then
      fileCount = fileCount + 1
      Call o.ExtractFile _
      ( "c:\reports\newfile" & Cstr(fileCount) )
      Call o.Remove
      Call doc.Save( True, True )
    End If
  End Forall
End If

og som du skriver "kan da vel ikke være så svært vel :)"

Du skal jo nok lige foretage dig lidt begavet omkring navngivningen ligesom kontrollen af størrelsen på dokumentet skal fjernes.

At hive mails ud af Notes og bevare deres formatering bliver derimod nok ikke så lige til. Men hvis du benytter R6 (seneste version) til at foretage eksporten, så er du da noget hjulpet. Med tidligere version må du nok indstille dig på at formateringen af mails'ne forsvinder.
Avatar billede borsk Nybegynder
01. december 2003 - 09:37 #10
Hejsa Progm4n

Fint med det script der, jeg har lige forsøgt mig at sætte det ind, men hvilken type script er det, jeg har prøvet som lotusscript, formula og de siger alle fejl. Så jeg kan ikke gemme min agent.

Borsk
Avatar billede borsk Nybegynder
01. december 2003 - 09:42 #11
Ahh sorry, har den nu, nu kan jeg da gemme scriptet :o)

men når jeg kører det siger den "object variable not set".

Jeg har startet med at sætte den til run on selected document men også prøvet med hele databasen. Samme resultat.

Borsk
Avatar billede jogii Nybegynder
02. december 2003 - 09:02 #12
Den pågældende kode er lavet til at håndtere ét dokument. Du skal have noget mere kode på for at håndtere alle (eller nogle) dokumenter, f.eks.  nedenstående:

dim session as new notessession
dim coll as notesdocumentcollection
dim doc as notesnocument
dim tmpdoc as notesdocument

set coll = session.CurentDatabase.AllDocuments

set doc = coll.GetFirstDocument
do while not doc is nothing
  set tmpdoc = coll.GetNextDocument(doc)

  'her kommer din kode for at håndtere det enkelte dokument

  set doc = tmpdoc
loop

Denne agent kører på alle dokumenter i databasen, uafhængig af hvilken "scope" agenten har. Hvis du vil have at agenten skal køre på et subset af dokumenter, skal dette angives ved en kombination af "scope" og
set coll = session.CurrentDatabase.UnprocessedDocuments

Eller hvis du vil lave en søgning i databasen (uafhængig af "scope"):
search$ = "her kommer dine kriterier, programmeret i @formel-sprog"
set coll = session.CurrentDatabase.Search( search$, Nothing, 0)

//Jörg
Avatar billede borsk Nybegynder
11. december 2003 - 15:25 #13
Vi har næsten fået alle dokumenter ud nu. og mange tak for jeres indput. Sorry jeg har været lidt "AFK" på det sidste men bare haft travlt.

Begge script gav ideer så i dele pointene.

Borsk