Avatar billede moenguy Nybegynder
13. januar 2001 - 00:25 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Siden i midten

Hvordan sætter man siden ind på midten lige som haburi.com
Avatar billede morphius Nybegynder
13. januar 2001 - 00:28 #1
Sat ind i midten jeg kan da ikke lige se hvad du mener med dit spørgsmål?
Avatar billede madd Nybegynder
13. januar 2001 - 00:29 #2
De bruger frames!
Du kan sætte frames\'ne til hvor mange procent af skarm højden/bredden de må \"bruge\", og på den måde få det centreret!

/MadD
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
13. januar 2001 - 06:40 #3
De benytter sig af frames på denne måde

<frameset cols=\"100%,*\" frameborder=\"0\" border=\"0\" framespacing=\"0\">
<frame name=\"redir_content\" src=\"/haburi/html/index.htm\" scrolling=\"auto\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
</frameset>

Og hvis browseren ikke understøtter frames bruger de en centret tabel på denne måde

<noframes>
<body link=\"#666666\" vlink=\"#666666\" alink=\"#666666\">
<table align=\"center\" bgcolor=\"#FFFFFF\" width=\"600\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 BORDER=0>
Her er så selve indholdet i tabel form.
</table>
</noframes>

Det er også muligt at lave et frameset, som  sikre at siden bliver centret i alle opløsninger. Du laver da et sæt med sider/bund/top hvorefter du kan lave din side som kilde til mainframe.

<frameset rows=\"*,420,*\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"NO\">
<frame src=\"frame.htm\" name=\"tom-top\" noresize scrolling=\"NO\">
<frameset cols=\"*,760,*\" border=\"0\" framespacing=\"0\" frameborder=\"NO\">
<frame src=\"frame.htm\" name=\"tom-venstre\" noresize scrolling=\"NO\">
<frame src=\"den side som skal vises.htm\" name=\"navnet på din side\" noresize scrolling=\"NO\">
<frame src=\"frame.htm\" name=\"tom-hojre\" noresize scrolling=\"NO\">
</frameset>
<frame src=\"frame.htm\" name=\"tom-bund\" noresize scrolling=\"NO\">
</frameset>

med venlig hilsen
karsten larsen
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 06:42 #4
frames er ikke den rigtige løsning, du skal lave det i et tabel.

her er lidt html fra haburi.com, så laver du din tekst inde for P tag\'et.
Du kan altid sætte BORDER til 1, så kan du se rammen på siden. Det gør det nemmer at se hvor din tabel er på side.

<table align=\"center\" bgcolor=\"#FFFFFF\" width=\"600\" CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 BORDER=0>
      <TR>
        <TD VALIGN=\"TOP\" align=left><font \"#666666\" FACE=\"Arial\">
            <p align=\"center\">Her er din tekst</p>
        </font>
        </TD>
      </TR>
    </table>