Avatar billede i-o-i Nybegynder
12. januar 2001 - 23:31 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP HASTER !!!

Hej,

Jeg har et kæmpe problem, som er:

Min computer har fået et virus med navnet \"Emanuel.exe\" det den gøre er. At jeg ikke kan starte \"regedit\", \"msconfig\", \"Min antivirus prog\", \"kan ikke slukke min computer eller genstarte\" osv...

Og den starter auto. min Outlook program så den kan sende vide virusen....

ER DET MULIGT AT FJERNE DEN ?

mange mange mange TAK !!!
Avatar billede i-o-i Nybegynder
12. januar 2001 - 23:33 #1
ups... det var ikke meningen at tilføje den i den her kat.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 23:33 #2
Download et virusscan, det burde vel kunne fjerne den....eller formater!
Avatar billede getalife Nybegynder
12. januar 2001 - 23:36 #3
Avatar billede i-o-i Nybegynder
12. januar 2001 - 23:38 #4
jeg er redaktør for en BLAD, så jeg kan ikke slette alt ;o)
Avatar billede getalife Nybegynder
12. januar 2001 - 23:40 #5
i-o-i.. Det link jeg skrev viser hvordan du kommer af med den.
Avatar billede i-o-i Nybegynder
12. januar 2001 - 23:41 #6
jeg kan heller ikke komme på Internettet
Avatar billede i-o-i Nybegynder
12. januar 2001 - 23:42 #7
ok,takker
Avatar billede madd Nybegynder
12. januar 2001 - 23:57 #8
Ikke komme på internettet...hvad laver du så her =)
Avatar billede i-o-i Nybegynder
13. januar 2001 - 00:00 #9
jeg er hos min nabo ;o)
Avatar billede madd Nybegynder
13. januar 2001 - 00:00 #10
LÅL!
Avatar billede syffux Nybegynder
13. januar 2001 - 00:03 #11
=)
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. januar 2001 - 00:04 #12
hvis at din nabo har et antivirus program ved navn Norton Antivirus burde det ikke være noget problem! Du kan så sætte norton til at netværks scanne på din computer! Det kræver godt nok at du lige slæber din computer over til ham, men pyt med det ikke! =)! OG så hent den nyeste update til programmet!

Ved ikke lige hvordan at man kan gøre det, hvis ikke man har norton!

prøv evt. at finde mcafee på www.download.com og så slæb det hjem og installer det på din egen maskine!! =)
Avatar billede getalife Nybegynder
13. januar 2001 - 00:06 #13
ehm.. eller følge den vejledning jeg gav tidligere..
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. januar 2001 - 00:16 #14
getalive>>
Ja ok, besøgte ikke det link der, men det virker som det nemmeste! Det andet var også bare et alternativ! Men han skal nok lige tage en backup af hans regedit.exe fil inden at han begynder hvis at det nu skulle gå galt! =)
Avatar billede morphius Nybegynder
13. januar 2001 - 00:25 #15
Yo I-o-I

jeg ved ikke helt altså jeg er ikke så fessor men, kan du ikke tage en backup af dine vigtige filer på din computer og så fomatere hardisken?
jeg ved ikke om det hjælper men det skulle jeg da mene at det gør. Jeg kan desværre ikke sige dig hvordan du gør lige med din computer men måske er der en ekspert herinde fra der kunne hjælpe dig.

-Jonas :)

Ps. hvilket blad er du redaktør for?
hvis det er noget jeg interesserer mig for kunne man vel for lidt rabat eller hvaaaa?
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 00:35 #16
..Løsningen på dit problem er at køre et antivirusrogram fra Diskette..

Du kan bruge Nortons Rescue Set, som fylder 5 Disketter, eller Panda\'s, som er med som Shareware til de allerfleste Computerblade lige for tiden..

Pandas Rescue set fylder \"kun\" 3 disketter....
Hvis du bruger panda, så er kommandoerne disse:

Boot på boot diskette - indsæt disk 2
skriv PAVCL /ALL /CLV /AUT
(ALL for alle drev, CLV for clean virus AUT for at gøre det automatisk)

Indsæt diskette 3, når den beder om PAVSIG  filen

-------
Undlad at tænde din egen PC før du har disketterne...for at minimere skaderne

Hvis ikke Din boot sekvens står til A,C  (altså diskette først) i BIOS så skal dette rettes straks

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 00:39 #17
Køb evt. et nyt computerblad i morgen.
Disketterne får du selvf. fabrikeret hos din flinke nabo ;-))
Vær opmærksom på. at der kan gå temmelig lang tid  (flere minutter) med hver af de ting der kun fylder én linie i ovenstående...

...Der er rimelig stor risiko, for at din installation er mere eller mindre beskadiget...
Også efter at der er renset ud..
Når i har renset, så tag og gem de ting, som er vigtige for dig...
fx bladet, mail adresser, osv. osv.
...hvis ikke PC\'en kører fejlfrit, så anbefaler jeg en helt ny \"ren\" installation,
..er du meget ked af det, så kan du dog eksperimentere med en \"windows ovneni\"
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 00:41 #18
boot sekvens rettes \"straks\" = rettes \"inden\" der startes op på diskette
Avatar billede trille Nybegynder
13. januar 2001 - 01:41 #19
Kører du Win9X eller Win 2000???
Avatar billede trille Nybegynder
13. januar 2001 - 01:57 #20
Hermed en lille remse til hvordan du får \"synderen\" ud af systemet. Giv mig lige et praj, hvis du har brug for yderligere instrukser.

Venligst,
Claus
trille@hotmail.com

To remove W32.Navidad.16896 (on a Windows 95/98 system):

On the Windows taskbar, click Start > Programs > MS-DOS Prompt. The command prompt will display the current directory, which should be the Windows directory. In most cases that will be displayed as:
C:\\WINDOWS>

Type ren REGEDIT.EXE REGEDIT.COM.
Press Enter.
Type REGEDIT.
Press Enter.
Modify the following Registry value:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Classes\\
exefile\\shell\\open\\command

and change

\"C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\wintask.exe \"%1\" %*

to

\"%1\" %*

For clarity, these seven characters are the following: double quote, percent sign, the numeral one, double quote, space, percent sign, and asterisk. Don\'t forget the space.

Delete the following registry keys:
HKEY_USERS\\.DEFAULT\\Software\\Emanuel

and

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\
CurrentVersion\\Run\\Win32BaseServiceMOD

Restart your computer.
Using Windows Explorer, delete the
\\WINDOWS\\SYSTEM\\Wintask.exe file.
To remove W32.Navidad.16896 (on a Windows NT / Windows 2000 system):

On your Windows Desktop, double-click My Computer.
Press CTRL-F. A Find: All Files window should pop up. This allows you to search for a specific file.
In the Named: field, type REGEDIT.EXE.
After it finds this file successfully, right-click on the filename REGEDIT.EXE. A menu appears. Select Rename.
Type: REGEDIT.COM. This should rename the file to REGEDIT.COM.
Double-click on this program REGEDIT.COM.
Modify the following Registry value:
HKEY_CLASSES_ROOT\\exefile\\
shell\\open\\command

and change

\"C:\\WINNT\\SYSTEM32\\Wintask.exe \"%1\" %*

to

\"%1\" %*

For clarity, these seven characters are the following: double quote, percent sign, the numeral one, double quote, space, percent sign, and asterisk. Don\'t forget the space.

Delete the following registry keys:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Emanuel

and

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\
CurrentVersion\\Run\\Win32BaseServiceMOD

Using Windows Explorer, delete the \\WINNT\\SYSTEM32\\Wintask.exe file.
Restart your computer.
Avatar billede trille Nybegynder
13. januar 2001 - 02:00 #21
Upsk - kilden er www.symantec.com
Avatar billede i-o-i Nybegynder
13. januar 2001 - 03:49 #22
mange TAK til alle

men jeg kunne kun bruge \"getalife\'s\" og \"trille\'s\" svar