Avatar billede jowa Nybegynder
26. november 2003 - 18:06 Der er 8 kommentarer

Hjælp til sikkerhedskopiering

Jeg håber, jeg opretter spørgsmålet i den rette kategori.

Jeg har nu i 14 dage været den lykkelige ejer af en bærbar Acer. Men efter at have brændt en musik-cd i lørdags, har pc'en umotiveret lukket ned med beskeden "Der er opstået en alvorlig fejl". Jeg har systemgendannet, men uden at det har hjulpet.

Hos forhandleren ville det tage 2 uger at se på problemet, men da jeg skal starte eksamensopgave i næste uge - hvad der er årsagen til købet af pc - tog jeg den med hjem igen.

Istedet læste jeg forskellige svar her på Eksperten til folk i samme situation, og min løsning blev at fjerne fluebenet i "Systemfejl" således at computeren ikke genstarter automatisk.

Desværre sker der nu det, at når jeg tænder for pc'en, så får jeg meddelelsen "Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren".

Jeg vil nu prøve at benytte afinstallationsdisketten i håbet om, at en sletning af alt kan få det hele til at virke igen.

I vejledningen står der, at jeg skal tage en sikkerhedskopi af alle datafiler, men jeg kan ikke nogen steder læse mig frem til, hvordan jeg gør dette.

Derfor håber jeg, at Eksperten kan være mig behjælpelig med dette.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2003 - 18:13 #1
Styresystem?
Kan du starte op i fejlsikret?
Avatar billede jowa Nybegynder
26. november 2003 - 18:38 #2
Det ved jeg ikke, hvordan man gør :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
26. november 2003 - 18:40 #3
fromsej mener "hvilket windows har du"
win 98 , 2000 eller xp
Avatar billede bredker Nybegynder
26. november 2003 - 18:41 #4
for at starte op i fejlsikker
tryk F8 under opstart
her kan du vælge fejlsikker
Avatar billede jowa Nybegynder
26. november 2003 - 19:30 #5
Undskyld, men jeg er novice på området!

Jeg har windows XP.

Når jeg starter pc'en kontrollerer den første filsystem Fat32 på C: for konsistens.

Når jeg derefter trykker F8 sker følgende (Jeg har nu prøvet proceduren 3 gange)

Nogengange kommer beskeden "Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren",Tekniske oplysninger *** STOP: 0x0000008E (0x0000005, 0x80582134, 0xF79A465c, 0x00000000)

og andre gange får jeg en "Fejlsignatur" BCCode: 1000008e  BCP1:8oooooo3  BCP2:ED420802  BCP3: ED395A18    OSVer: 5_1_2600  SPÅ: 1_0  Product 768_1
Avatar billede fromsej Praktikant
26. november 2003 - 19:33 #6
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede bredker Nybegynder
26. november 2003 - 19:40 #7
brug fromsej`s vejledning , den klare problemet i 90 % af tilfældene
husk at printe den ud først , da du jo ikke kan gå ind og læse den undervejs
Avatar billede jowa Nybegynder
26. november 2003 - 19:54 #8
Jeg har desværre ikke en Windows XP/2000 CD, da det var installeret på computeren første gang, jeg tændte den. Men jeg har 2 recovery CD-Rom, der lå sammen med afinstallations-cd'en