Avatar billede berdin Nybegynder
12. januar 2001 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel i VB6 (LE) HHJÆÆÆÆLP

Hej.

Vi er igang med at oprette en medlemsdatabase og kan ikke få den til at finde bynavn i postnummertabellen, ud fra postnummeret i hovedformularen. Er der nogen der kan hjælpe med dette ??????
Avatar billede mansoor Nybegynder
12. januar 2001 - 23:57 #1
Er det i Access i laver den i?
Avatar billede berdin Nybegynder
13. januar 2001 - 07:36 #2
Nej rent i VB, det er prøvet i Axxess, men da der køres forskelige versioner Access, går der kluder i det ved konvertionerne.
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 07:39 #3
forudsat det er Access !!!
lav en forespørgelse. gå i sql sætning.

skriv:
SELECT postnummertabellennavn.bynavnrækkenavn
WHERE postnummertabellennavn.bynavnrækkenavn=medlemsdatabasetabelnavn.rækkenavn;

eller må vi lige vide hvornår det er du prøver at få fat i post nummeret!!!
Hvis det er en formular, du bruger til at oprette jeres medlemmer, så kan jeg ikke forstå at det betyder noget på dette tidspunkt.
Den eneste grund, skulle være validering!
ellers så JOIN\'er du bare din postnummer tabel med din medlem tabel, når du skal udskrive.....

hvis du er helt på røven, så må du sende din DB, og så må vi se på det :)
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 07:43 #4
hvor mange bruger snakker vi ca. om ???

hvorfor ikke lave en internet løsning, med en database adgang eks. Mysql  ???
Avatar billede joern Nybegynder
13. januar 2001 - 14:29 #5
Når det ikke er en access-tabel, hvad slår du så op i?  Ascii-filer?
I så fald kan jeg hjælpe.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede berdin Nybegynder
13. januar 2001 - 16:52 #6
Det er en tabel der er lavet i VB, ved ikke om det er Ascii-filer.
Avatar billede joern Nybegynder
13. januar 2001 - 22:48 #7
Hej Berdin.

Det ser ikke ud til, at nogen vil fortsætte besvarelsen idag.  Måske skulle du sætte 10 linier af din database ind, så ville det blive muligt at svare dig.  Når du ikke ved om det er en ascii-fil, så har du meget at lære.  En ascii-fil indeholder tekst uden nogen form for styretegn.  Prøv at åbne et word-dokument eller en access-base i notesblok, så skal du bare se.  Filen skal være under 64 kB.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede driis Nybegynder
14. januar 2001 - 00:01 #8
Eller skriv evt. koden, der genererer din tabel her.
Avatar billede larsen Nybegynder
14. januar 2001 - 17:15 #9
Hej Berdin.

Eftersom det er en Access-databasefil (.mdb) kan du bruge funtionen VisData i VB6. I den kan du joine felter og lave SQL-sætningerne. Du kan herefter gemme dem som QueryDef\'s.
I recordsource-feltet i formen vælger du den QueryDef du lige har oprettet.
Håber dette virker hos dig.

Mvh. Ulrik