Avatar billede mhj28 Nybegynder
26. november 2003 - 01:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan henter jeg en URL ud fra et JEditorPane

Jeg har et JEditorPane hvor jeg skriver noget html kode for at få mine tekster vist lidt mere pænt formateret. Når der så er et link til en hjemmeside kommer der en hånd frem når man holder den over linket, men der sker ikke noget når man trykker på linket… Kan jeg få startet en browser op og sendt den url med som hånden står på?

Jeg har lavet en metode som starter en browser op ved tryk på en knap, og som tager en url, og det virker ved tryk på en knap.

Men hvordan får jeg kaldt den metode fra et JEditorPane, og hvordan får jeg url’en udfra JEditorPane? Er der nogen der ved det? Og om det kan lade sig gøre?
Avatar billede soreno Praktikant
26. november 2003 - 06:31 #1
Iflg. dokumentationen skal du implementere HyperlinkListener.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
26. november 2003 - 08:50 #2
og du skal huske at setEditable() skal være sat til false.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
26. november 2003 - 08:58 #3
textArea.addHyperlinkListener(new HyperlinkListener()
{
  public void hyperlinkUpdate(HyperlinkEvent evt)
  {
      if (evt.getEventType() == HyperlinkEvent.EventType.ACTIVATED)
      {
          // noget
      }
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
26. november 2003 - 11:00 #4
Bemærk at følgende kode tager vare på frame events, men ikke fanger exceptions,
dem må du selv tilføje.
    public void hyperlinkUpdate( HyperlinkEvent e ) {
            HyperlinkEvent.EventType type = e.getEventType();
          if ( type == HyperlinkEvent.EventType.ACTIVATED ) {
                JEditorPane pane = (JEditorPane)e.getSource();
                if ( e instanceof HTMLFrameHyperlinkEvent ) {
                    HTMLFrameHyperlinkEvent  evt = (HTMLFrameHyperlinkEvent)e;
                    HTMLDocument doc = (HTMLDocument)pane.getDocument();
                    doc.processHTMLFrameHyperlinkEvent( evt );
                } // if
                else {
                            URL url = e.getURL();
                                pane.setPage( url );
                        } // else
} // if
}
Avatar billede mhj28 Nybegynder
27. november 2003 - 21:18 #5
Tak for svarende vil godt dele pointne da alle svar er gode men så skal i lige skrive et svar så i kan få nogle point
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
04. december 2003 - 16:10 #6
svar
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. december 2003 - 16:12 #7
Lukketid ???