Avatar billede tentakkel Nybegynder
12. januar 2001 - 18:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

aaarrrrggg parent.Min_Frame.location.href

Hej - jeg har lige fået IIS op og køre på min win 2000 computer.

Jeg laver hjemmesider og tænkte at det ville være smart hvis jeg nemt kunne komme til at redigere i koden i de php dokumenter jeg lavede (i stedet for at have den oprindelige mappe i et vindue og filen i den anden)

derfor tænkte jeg at jeg i min \"localhost\" (der tilfældigvis hedder \"wulff\") som index-fil havde en frame med en top og en main frame.

i main framen skulle selve index-siden for den side jeg nu er ved at lave komme op - ok - intet problem

i toppen skulle der så stå - rediger denne side - heller intet problem :)

når man klikker skal man så komme ind i den mappe som dokumentet i \"main\" framen ligger i.

jeg lavede derfor en

<a href=\"java script: parent.main.location.href = \'file:///C:/Hvor_Min_Fil_ER/\'+parent.main.location.href.substring(26, parent.main.location.href.length)

jeg forstår det faktisk ikke hvorfor men den vil heller ikke sige

alert(parent.main.location.href)

- HVORFOR IK
(det har jo nok noget at gøre med hinanden :)

nogen gange HADER man bare ens laster

(at programere)

Avatar billede tentakkel Nybegynder
12. januar 2001 - 18:17 #1
ik\'

<a href=\"java script: parent.main.location.href = \'file:///C:/Hvor_Min_Fil_ER/\'+parent.main.location.href.substring(26, parent.main.location.href.length)

men naturligvis

<a href=\"java script: parent.main.location.href = \'file:///C:/Hvor_Min_Fil_ER/\'+parent.main.location.href.substring(26, parent.main.location.href.length)\" target=\"main\">bla</a>
Avatar billede tentakkel Nybegynder
12. januar 2001 - 18:24 #2
Fejlen er \"tilladelse nægtet\" - kan det have noget at gøre med at det er i roden af (det locale) internetsiden?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
12. januar 2001 - 18:27 #3
Så meget forklaring for alting - og så har jeg enda prøvet så meget. - det må have noget at gøre med sikkerhedsnivouet på intranettet at gøre. - jeg kan godt køre det hvis det ikke er gennem IIS
Avatar billede tentakkel Nybegynder
12. januar 2001 - 18:28 #4
øøøhh - Så meget forklaring for alting = Så meget forklaring for ingen ting
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2001 - 21:58 #5
<ole>
Prøv:

<a href=\"java script: parent.main.location.href = \'file:///C:/Hvor_Min_Fil_ER/\'+parent.main.location.substring(26, parent.main.location.length)\" target=\"main\">bla</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede poet Nybegynder
13. januar 2001 - 14:16 #6
Uden at have forstand på det, kan det så ikke være som, at din server ikke vil tillade adgang uden for serverens rod-mappe. Virker det så, hvis du fjerner \"C:/Hvor_Min_Fil_ER\"?
ell. noget..
Poet
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. februar 2001 - 22:31 #7
jeg tror poet har det rette svar:
dit frameset kører på domænet  \"localhost\"
men ihvertfald een af dine rammer kører på  \"file:///C:\". Jeg ved ikke hvor domænet i det er, men det er ihvertfald noget andet end \"localhost\".
Og som du selv antyder tillader javascript security ikke at javascript fra 2 forskellige domæner snakker sammen.
Avatar billede tentakkel Nybegynder
01. februar 2001 - 22:37 #8
tak