Avatar billede max112 Nybegynder
25. november 2003 - 19:01 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Må man?

Goddag, jeg går i et 10ne klasses center, og jeg vil gerne vide om der findes nogen lov om, at ens lære ikke må tage elevers private egendele, eks. telefon eller lign. ?
jeg ved godt det ikke har så meget med it, derfor er der 100 point, hvis en af jer kan hjælpe...
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
25. november 2003 - 19:04 #1
Det må de faktisk ikke. Der dog ingen der gør noget ved, ikke elver og ingen andre, men det må man ikke. Det vil sige at man stjæler.
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
25. november 2003 - 19:04 #2
svar ;-)
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 19:04 #3
hvis det er noget der forstyre undervisningen må de godt
de fleste skoler konfiskere tændte mobil telefoner (heldigvis )
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
25. november 2003 - 19:04 #4
det er jeg næsten sikker på
Avatar billede max112 Nybegynder
25. november 2003 - 19:05 #5
Jeg skal lige vide det, hvis du feks. kan finde en § eller noget?
Avatar billede bredker Nybegynder
25. november 2003 - 19:08 #6
mystery2003 >>der er du gat på den , det er ikke at stjæle ,bare det står i ordensreglerne , og mobiltelefoner er nævnt i ordensreglerne på 99 % af alle skoler
de fleste der siger at det er ulovligt er fordi at de er sure over at de selv har fået konfiskeret noget
Avatar billede cdc Novice
25. november 2003 - 19:08 #7
der findes ikke love om det, men flere og flere skoler indfører regler omkring beklædning, mobiltelefoner, tyggegummi osv. Disse regler skal man forholde sig til. Man kan ikke tage telefonen for evigt, men give den tilbage når skolen slutter
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. november 2003 - 19:08 #8
jeg er lærerstuderende!
jeg kan da fortælle, at det er skolen der laver reglerne for skolen - som er udstukket af kommunen.
Det er FULDT LOVLIGT at din lærer tager din mobil, hvis skolen har en regel, som du bryder ved f.eks at tale i den i en time.
Hvis du går hen og anmelder det til politiet kan du stole på at de vil dø af grin over dig! Og skolen vil IKKE se på det med flinke øjne, kan du stole på.
Avatar billede max112 Nybegynder
25. november 2003 - 19:10 #9
jeg sad og brugte den til lomme regner (det må vi godt for læren) så fik jeg en besked, så brummede min mobil, så nu har han taget den, og de siger jeg ikke for den tilbage...!
Avatar billede cdc Novice
25. november 2003 - 19:10 #10
eller give den tilbage til dine forældre, glemmte jeg lige at få med
Avatar billede max112 Nybegynder
25. november 2003 - 19:12 #11
sådan... tak skal i have... i har fået point alle sammen...
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. november 2003 - 19:12 #12
det helt rigtige var jo egentlig at sige til eleven at han måtte forlade klasselokalet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2003 - 20:54 #13
max112> De skal give dig den tilbage efter skoletid.

men du kan da lige takke skvadderaben der skrev el. ringede til dig i skoletiden og takke vedkommende for ingen brikker at hav at flytte med.